آشنایی با ۱۰ ماده غذایی عالی برای تقویت هوش

بهتره از غذاهایی که ارزش غذایی ندارن دوری شه. غذاهایی که تنها باعث چاقی می شن نه فقط حافظه رو تقویت نمی کنن، بلکه کلسترول خون رو هم زیاد می کنن.

 

به گزارش ایسنا ۱۰ ماده غذایی هست که می تونه واسه تقویت هوش شما و فرزندانتان بسیار به درد بخور باشه.

– اسفناج:

اسفناج به دلیل برخورداری از بافتای گیاهی از بروز خیلی از مریضیا پیشگیری می کنه. تحقیقات نشون میده زنائی که از اسفناج و سبزیای سبز دیگه استفاده می کنن، پیر شدن سلول هاشون رو به تاخیر میندازن. اسفناج به دلیل آنزیمای موجود در برگ هاش، سیناپس بین سلولا رو آسون کردن می بخشه و هوش رو تقویت می کنه. اسفناج از ماده دارویی به نام فولیک اسید برخورداره که در جهت تقویت حافظه موثره. اسفناج هم اینکه واسه مبتلایان به آسیب قلبی خیلی خوبه. اسفناج شامل مواد آنتی اکسیدان هم هست.

۲- قهوه: (خواص قهوه )

قهوه از موادی مانند آنتی اکسیدانا، آمینواسید، ویتامین و مینرال برخورداره؛ مخصوصا اگه دانه های قهوه رو دم کنین و بخورین در جهت تقویت حافظه خیلی خوبه. کافئین قهوه در جهت تقویت حافظه خوبه. قهوه هم اینکه ضد آلزایمره و با مصرف همیشگی اون دچار فراموشی نمی شین.

۳- غلات:

غلاتی مانند سویا، لوبیا، نخود فرنگی و عدس از روغن بسیار مفیدی بهره مند هستن که در جهت تقویت حافظه لازمه.

۴- میوه و سبزیجات:

میوه و سبزیجات دارای آنتی اکسیدانای بسیار مفیدی هستن. میوه و سبزیجات بسیار واسه تقویت حافظه مفیدن.

۵- تخم مرغ:( خواص تخم مرغ )

تخم مرغ ماده بسیار مفیدی در جهت تقویت حافظه س؛ مخصوصا اینکه مادران باردار هنگام بارداری و وقتی که جنینی رو در رحم دارن، تخم مرغ مصرف کنن در هوش فرزندشون بسیار موثره.

۶- ماست:

می دونین یه پیاله ماست دارای امگا ۳ و دی اچ ایه. امگا ۳ و دی اچ ای مواد بسیار مفیدی در جهت تقویت حافظه س. اگه بچتون در زمان رشدش هر روز ماست مصرف کنه، تاثیر بسیاری روی رشد اون داره.

۷- انبه:

این میوه ماده دیگه ایه که در تقویت حافظه خیلی خوبه. با این که میوه چربه و دارای بافتای چربیه اما باعث می شه که گردش خون تسریع یابد. وقتی که گردش خون سریع تر شه باعث می شه خون بیشتری به مغز برسه و هم اینکه این میوه در حافظه هم موثره.

۸- سیب زمینی:

محققان استرالیایی تازگیا فهمیدن موادی مانند کربوهیدراتایی که فت و فراوون در سیب زمینی پیدا میشه، باعث تقویت حافظه می شن.

۹- ماهی:

ماهی هم یکی دیگه از مواد غذاییه که باعث تقویت و رشد سریع تر سلولای مغز و در نتیجه باعث تقویت حافظه می شه. ماهی واسه آسیب قلبی هم خوبه.

۱۰- شکلات:

شکلات هم یکی دیگه از موادیه که باعث تقویت حافظه می شه. البته بهتره شکلاتایی رو استفاده کنین که یا تلخ هستن و یا شامل شیر باشن.

بازنشر :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *