آمارهای غافلگیرکننده از شبکه های اجتماعی

social-media

معمولا بزرگی یه شبکۀ اجتماعی مهمه، چون که بی شک داشتن مخاطبان زیاد یکی از بزرگترین مزیت های یه شبکۀ اجتماعیه. همین هم دلیل توجه زیادیه که به فیسبوک می شه. با در نظر گرفتن کاربران فعال این شبکه که به رقم ۱.۲ میلیارد نفر در ماه می رسند، میشه گفت که فیسبوک تبدیل به هیولای فضای مجازی شده است.

به گزارش آلامتو به نقل از Businessinsider ؛ اما با پیدایش سایت های اجتماعی جور واجور، کم کم معیارهای دیگری هم واسه آزمایش یه شبکۀ اجتماعی اهمیت پیدا می کنن، مخصوصا واسه شرکت هایی که می خوان وقت و سرمایۀ خود رو بروی تبلیغ در این شبکه ها بذارن و سوال هایی مثل اینکه کاربران چه مقدار زمان بروی هر شبکۀ اجتماعی می ذارن یا چقدر با محتویات این شبکه ها در تعامل هستن روز به روز مطرح تر می شن.

شرکت BI Intelligence گزارشی جدید ارائه داده که اندازه درگیری و تعامل افراد رو با شبکه های اجتماعی کلی نشون می دهد و مشخص می کنه که اونا بیشتر با چه دستگاهی به این شبکه ها سر می زنند.  اینجا بعضی از حقایق باحال در مورد شبکه های اجتماعی که در گزارش های این شرکت مشخص شده ان رو با شما در میان می گذاریم:

آمار کاربران شبکه های اجتماعی

  • فیسبوک با ۱.۱۶ میلیارد کاربر فعال در ماه، بیشترین جمعیت مخاطبان رو به خود اختصاص داده.
  • شبکۀ YouTube هم با داشتن ۱ میلیارد کاربر فعال در ماه رقابت تنگاتنگی با این شبکه داره.
  • شبکۀ اجتماعی بزرگ چین، یعنی Qzone، با داشتن جمعیت ۷۱۲ میلیونی از کاربران در رتبۀ سوم قرار داره.
  •  تنها ۱۴% از کاربران فیسبوک از آمریکا هستن.
  • فیسبوک ۹۵ میلیون کاربر در چین (هر چند در این کشور مسدوده)، ۶۸ میلیون کاربر در هند و ۴۲ میلیون کاربر در برزیل داره. این در حالیه که کاربران آمریکایی این سایت به ۱۰۰ میلیون نفر می رسن.
  • با وجود اینکه شبکه های اجتماعی از طرف دولت چین بسته شدن، چینی های بسیاری هستن که از راه های جور واجور به این شبکه ها دسترسی پیدا کرده و در اونا فعالیت می کنن. Google+ بیشتر از ۱۰۰، Twitter بیشتر از ۸۰ میلیون و YouTube بیشتر از ۶۰ میلیون کاربر چینی داره.
  • ۶۸% از کاربران Instagram رو زنان تشکیل میدن.
  • Google+ در بین شبکه های اجتماعی بیشترین درصد کاربران مرد رو داره. ۷۰% از مخاطبان این شبکه مرد هستن.

اندازه تعامل کاربران با شبکه های اجتماعی

  •     بیشترین فعالیت کاربران اینترنت مربوط به شبکه های اجتماعیه. به طور مثال، آمریکاییا به صورت میانگین روزانه ۳۷ دقیقه رو در شبکه های اجتماعی می گذارنند.
  •     ۶۰% از فعالیتای کاربران بروی این شبکه ها از راه گوشی موبایل یا تبلت صورت میگیره.
  •     فیسبوک فاصلۀ وحشتناکی با تموم رقبای خود داره: این شبکه بیشتر وقت و توجه مخاطبان شبکه های اجتماعی رو به خود اختصاص می دهد. برآورد شده که فقط کاربران آمریکایی ۱۱۴ میلیارد ساعت در ماه رو وقت گشت و گذار در این شبکه می کنن. در مقایسه با فیسبوک، کاربران ۸ میلیارد ساعت در Instagram و ۵.۳ میلیارد ساعت رو در Twitter می گذرونن.
  •     فیسبوک چیزی در حدود ۷ برابر بیشتر از Twitter کاربران خود رو درگیر می کنه.

اختصاصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *