اگه می خواید از نظر قدرت و تعدل خودتون رو آزمایش بزنین بهتره تلاش کنین با یه دست شنای سوئدی رو امتحان کنین! توان انجام این حرکت رو دارین؟

به گزارش آلامتو و به نقل از علم ورزش؛ شنا سوئدی یه دست نمایش عالی از قدرت، تعادل و کشش عضلانیه. خیلی از ورزشکاران قوی قادر به اجرای این حرکت نیستن، اما در این مطلب به نکات دقیقی اشاره می کنیم که به شما کمک می کنه به جرگه آدمایی ملحق شید که می تونن این حرکت رو بکنن.

در یوتیوب نمونه های خیلی از چگونگی شنا سوئدی یه دست هست. کلید حل این مسئله اینه که یاد بگیرین از قدرتی که الان دارین، چیجوری استفاده کرده و اون رو به کار ببرین. اینجا چند عامل اصلی در این حرکت رو واسه تون می بگیم.

بزرگ ترین کلید اینه که بتونین در تموم بدن تون فشار و انقباض بسازین. تصور کنین می خواهید یه سر لوله ای رو که هم وزن شماس از زمین بلند کنین؛ حالا تصور کنین می خواهید چیزی رو که انعطافش مانند یه رشته ماکارونی و هم وزن خودتونه از زمین بلند کنین، ً جسمی که انعطاف کمتری داره و سفت تره بلند کردنش هم راحت تره. پس مهارت انجام شنا سوئدی یه دست نیازمند انقباض و فشردگی زیاد در ناحیه شکمه. انقباض، مهارتیه که نیاز به تمرین داره. ساده ترین راه رسیدن به این مهارت در اجرای این حرکت، وضعیت پلانک می باشه:

۱. در وضعیت شنا قرار بگیرین، اما روی آرنج های تون.

مطلب دیگر :  آشنایی با ۵ دی‌جی پردرآمد جهان+عکس

۲. با منقبض کردن ران های تون شروع کنین. اگه دقیقاً نمی دونین چیجوری باید این کار رو بکنین، فکر کنین می خواهید کاسه زانو های تون رو بلند کنین.

۳. بعد، عضلات سرینی تون رو منقبض کنین، انگار کسی می خواهد با چوب بزندتان!

۴. در آخر، عضلات شکم تون رو منقبض کنین.

plank-2

همون انقباضی رو که در حرکت پلانک انجام می بدید می تونید در بقیه حرکات مانند تاب دادن کتل بل یا پرس بالای سر بکار ببرین. هرچه انقباض بیشتری داشته باشیم، نیروی بیشتری می تونیم بسازیم.

خیلی از افراد تلاش می کنن حرکت شنای معمولی رو با مُشت باز بکنن، این کار می تونه فشار بیشتری به عضلات سینه وارد کنه اما در حرکت شنا سوئدی یه دست این وضعیت خیلی به درد بخور و پشتیبانی کننده نیس. دست باید زیر شونِه باشه و هم اینکه نباید شونِه ها رو به سمت بالا بکشیم. استخون کتف رو به سمت عقب و پایین بکشین. یه راه ساده تر واسه رعایت کردن این حالت اینه که گویی می خواهید شونِه های تون رو به سمت بیرون بچرخونین.

شنا سوئدی یه دست به تموم مهارت هایی که گفتیم بستگی داره. خوبه که اول با وضعیت شنای معمولی همراه با انقباض خوب و مناسب شروع کرده و بعد یکی از بازوها رو رها کنیم تا تمرینی واسه حفظ تعادل باشه. وقتی که بتونین پلانک روی یه بازو رو به خوبی انجام بدین

بعد می تونی بخش حرکت به سمت پایین در شنا رو اجرا کنین. پایین رفتن در حرکت شنا، ایجاد قدرت می کنه. هر چی بیشتر روی این بخش از حرکت تمرین کنین، سرعت تون در اجرای شنا بیشتر می شه. واسه سخت تر کردن این رقابت، می تونید یه پای تون رو هم از زمین بلند کنین. این تغییر مجبورتون می کنه انقباض تون رو بیشتر کنین.

مطلب دیگر :  آندورا؛ کشور کوچکی که کمتر نامش را شنیده اید + عکس

پس یادتون باشه که نکته اصلی در حرکت شنا سوئدی یه دست ایجاد انقباضه و مهارت های این حرکت، نیازمند ایجاد انقباض های اساسی در ناحیه شکم می باشه. این مهارت ها، انقباض ها و کشش هایی رو که در بارفیکس یا پِرس ها بکار می برید، از ان رو به اون رو می کنن. هر چی منقبض تر باشین، اجرای این حرکات واسه تون ساده تر هستش.

اگه نمی تونین

اگه هنوز در انجام این حرکت مشکل دارین می تونید اول حرکت شنا سوئدی یه دست رو روی دیوار مانند تصویر زیر انجام بدین

push-ups-wall-one-arm

افزایش قد با حرکات کششی ستون فقرات

چیجوری چربی بیشتری بسوزونیم؟

تمرینات ورزشی علم ورزش

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *