آموزش تصویری یوگای صورت

ماساژ دادن صورت,face-yoga

یوگای صورت الان یکی از روش های پرطرفدار زیبایی پوست است. طرفداران این روش فکر می کنند که این تمرینا پوست رو صاف و نرم میکنه ، و خطوط چهره رو از بین برده و به حفظ سلامت و درخشندگی پوست کمک می کنه.

به گزارش آلامتو به نقل از سایت آی بانو؛ رو از یاد ببرین ، چین و چروکهای صورت رو با یوگای صورت از بین ببرین. این تمرینات شاید به نظر مسخره بیاد اما این روش روی پیری پوست صورت تاثیر خوبی داره.شاید شما با فیگور “lotus ” ( نیلوفر آبی ) و ” ‘downward-facing dog’ ” ( خمیازه سگ )آشنایی داشته باشین اما حالتای جدیدی در یوگا تازگیا ایجاد شده. اسم حالت “جغد” و یا ” ماهی بادکنکی ” رو تا حالا شنیدین؟ می خوایم فیگورهای جدید یوگای صورت رو به شما آموزش بدیم .

یوگای چهره یا صورت یکی از روشای زیبایی زمان ما حساب می شه. طرفداران این سبک فکر می کنند که چین و چروکها رو از بین برده و خطوط آرواره رو صاف می کنه و هم اینکه به کاهش فشار چشم و سردرد هم کمک می کنه. خیلی از هالیوودیا من جمله جنیفر آنیستون از این تمرینات به عنوان سلاحی علیه پیری پوست یاد می کنه.

متخصصین پوست انگلیسی دانیل کالینز و جولیا آناستیزیو ،اولین مربیان یوگای صورت هستن. جولیا یه برنامه ۲۰ دقیقه ای به شما آموزش میده که عقیده داره می تونه صورت شما رو واسه همیشه عوض کنه.

این تمرین جوری طراحی شده که باید ۶ مرتبه در هفته انجام شه اون عقیده داره که این برنامه درزمان ۷ روز تغییرات خود رو روی پوست نشون میده. علاقمندان این تمرینات هم می گن که این تمرینات تا ۵ سال صورت رو جوانتر نشون میده و بسیار بهتر از بوتاکس کردنه. این تمرینات رو به صورت نشسته می تونین انجام بدین. مثلا وقتی که در پشت ترافیک گیر کردین اما بعضی از حرکات مثل ” زرافه ” رو بهتره وقتی تنها هستین انجام بدین.

قضیه اینه که در این تمرینات از راه یه سری حرکات خاص، شما پوست صورت رو منقبض می کنین. هم اینکه این روش باعث تولید کلاژن و پروتئین می شه که باعث ارتجاعی شدن پوست می شه و اونو جوانتر و پرتر نشون میده.

دکتر جولیا عقیده داره که از اونجایی که بوتاکس و عملای زیبایی همراه با خطراتی همراه س یوگای صورت در حال گسترده شدنه.

یوگای صورت با حفظ زیبایی و جوونی تون مثل وقتی که آرایش می کنین به شما اعتماد به نفس میده فرقش اینه که صورتتات طبیعی تر از وقتی که آرایش می کنین به نظر می رسه. البته بعضی هم در این مورد دودلی دارن شاید بهتر باشه خودتون امتحان کنین :

یوگای صورت: حالت جغد

انگشتها رو به شکل حرف C انگلیسی در دوطرف چشما بذارین. بعد پیشونی رو ریلکس کرده وچشما رو به طور کامل باز کنین . سه بار این کار رو به اندازه ۱۰ ثانیه انجام بدین .حرکت ” جغد ” یکی از مهمترین تمرینها هستش. در حالیکه “C” رو با انگشتان در دو طرف چشم ایجاد می کنین باید به طور کامل با آرامش و چشمانی به طور کامل باز اینکار رو انجام بدین.هم اینکه با این حرکت در وقتی که چشمها رو به طرف بالا حرکت می دید نباید پیشونی تون دچار چروک شه.

ماساژ دادن صورت,حالت جغد یوگای صورت

یوگای صورت: حالت V

با انگشتان خود دو نماد پیروزی ” V” در دو انتهای ابروها ایجاد کرده و چشماتون رو چپ کنین. به خودتون آرامش داده و این حرکت رو واسه ۶ بار تکرار کنین. واسه ده ثانیه چشماتون رو با فشار بسته نگه داشته و بعد ریلکس کنین.

ماساژ دادن صورت,حالت V یوگای صورت

یوگای صورت: چرخش چشمها

انگشت حلقه رو در انتهای ابروها قرار داده . و به آرومی از گوشه تا پایین چشم به همه جا ضربه بزنین عین همین حالت رو در جهت مخالف یعنی از داخل به بیرون انجام بدین. در آخر با ملایمت چهار مرتبه ، زیر چشم رو به سمت خارج از بینی بکشین

ماساژ دادن صورت,چرخش چشم در یوگای صورت

یوگای صورت: ماهی بادکنکی

لپها رو باد کرده و تا جایی که ممکنه دهن رو کوچیک کنین. واسه ۳۰ ثانیه به آرومی با دستها به لپها ضربه بزنین.

ماساژ دادن صورت,ماهی بادکنکی در یوگای صورت

یوگای صورت: حرکت زرافه

در حالی که گردن رو می کشید سر رو به عقب خم کنین. سر رو پایین آورده و دوبار دیگه این حرکت رو تکرار کنین. بعد لب پایینی رو به سمت جلو ببرین دستها رو روی گردن گذاشته و چانه رو بالا ببرین.گوشه های لب رو به سمت پایین بکشین. این حالت رو به اندازه ۴ نفس عمیق انجام بدین.

ماساژ دادن صورت,حرکت زرافه یوگای صورت

یوگای صورت: لپ همستر

یکی از لپها رو باد کرده و لبها رو غنچه کنین. هوا رو به مدت ۳۰ ثانیه از یه لپ به لپ دیگه منتقل کنین .

ماساژ دادن صورت,لپ همستر یوگای صورت

یوگای صورت: حرکت فک

به آرومی در راه خط چانه ها سه بار پوست رو به سمت گوش بکشین. انگشتها رو در زیر خط چانه قرار داده و در راه خط چانه به گوش پوست رو ۳ مرتبه بکشین.

ماساژ دادن صورت,کشش فک یوگای صورت

یوگای صورت: بوسیدن آسمون

سر رو به سمت عقب کج کنین و ده مرتبه به سمت بالا ببوسید. ( واقعا صدا دار ببوسید ). ریلکس کنین و یه نفس عمیق کشیده و همراه با یه بوسه به روبرو نفس رو بیرون بدید. کمی صبر کرده و دو دوباره این کار رو تکرار کنین.

ماساژ دادن صورت,بوسیدن آسمون یوگای صورت

یوگای صورت: آرامسازی

به آهستگی با نوک انگشتان به همه نواحی صورت ضربه بزنین بعد به آرومی با کف دست صورت رو بمالید تا گرم شه و بعد دست هارا روی چشمون بسته خود نگه دارین. یه نفس عمیق بکشین و کلیه عضلات صورت رو شل کنین. یه نفس آخر واسه پایان کار بکشین. یاد بیاری می کنیم قبل اینکه کارمون رو شروع کنیم ، درسته که شما از انگشتانتون به جای وزنه های باشگاه بدنسازی واسه فشار دادن به صورت استفاده می کنیداما باید با ملایمت این کار رو انجام داده مخصوصا واسه ماهیچه های دور و بر چشم که نازک تر و ظریف تر هستن. هرچند بیشتر ۵۷ ماهیچه صورت و گردن کوچیک هستن و احتیاجی ندارن که زیاد کشیده شن تا نتیجه رو ببینین.

ماساژ دادن صورت,یوگای چهره

چند تا از این حرکات رو شاید دیده باشین که مادربزرگتان انجام میده. مثلا ضربه زدن به گونه ها و یا کشیدن پوست در امتداد خط چانه به سمت گوش .

به مرحله آرامسازی پایانی که می رسید : یعنی به همه نقاط صورت ضربه وارد کرده بعد با یه نفس عمیق کار رو تموم می کنین.

حالا فکر می کنین که جوانتر شدین؟ شاید کمی صورتتون قرمز شده باشه ! یه هفته تمرین فرق فاحشی رو در صورت به وجود نمی آورد پس تمریناتون رو ادامه بدید .

به هر حال اگه زنی رو دیدید که آسمون رو می بوسد ، یا مثل دیوانه ها داخل ماشین شکلک در می آورد بدونین که یوگای صورت در حال همه گیر شدنه.

بهترین حرکات یوگا واسه فوتبالیا

فواید ایستادن روی یه پا واسه تناسب اندام

آی بانو زیبایی صورت یوگا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *