اگر می خواهید فروش کردن را یاد بگیرید، از این ۱۰ قانون شروع کنید – بخش دوم

اگر می خواهید فروش کردن را یاد بگیرید، از این ۱۰ قانون شروع کنید – بخش دوم

در بخش اول ، ۳ قانون اول رو واسه تبدیل شدن به یه فروشنده خوب خوندیم. با ۷ قانون دیگه در بخش دوم ۱۰ قانون طلایی واسه فروش آشنا شید.

قانون ۴: با اون مثل یه دوست رفتار کنین

مانند دوستان و خونواده خود با مخاطبان برخورد کنین، گرم و صمیمی و البته با ادب! صداتون رو کم و زیاد کنین، بالا و پایین کنین، بی هیجان و پرهیجان کنین؛ اما یادتون باشه که با اون مثل یه فروشنده صحبت نکنین!

رفتار، حرکت های بدن، لحن بیان و… شما باید انگار به اون القا کنه که شما دوست اون هستین، عضوی از خونواده اون هستین؛ نه یه فروشنده که فقط می خواهد بفروشه.

قانون ۵: چه چیزایی “نمی گوید”

مراقب رفتارای مخاطب باشین، مراقب حرف هایی که می خواهد بگه ولی نمی گوید هم باشین!
اگه حس می کنین نگرانه یا احساس خستگی می کنه، مؤدبانه از اون فرصت دیگری واسه صحبت کردن بخواین. یادتون نره که در مقابل شما یه “کیف پول سخنگو” نایستاده، بلکه اون یه انسانه، با دریایی از نگرانی ها و مشکلات…

مشکلات

قانون ۶: سوالاتش رو بطور خلاصه جواب بدید

پرحرفی نکنین و تلاش کنین در کوتاه ترین شکل ممکن، جواب سوال هاشون رو بدین (این قانون رو چه در فروش و چه در هر فعالیت که دارین یادتون باشه!). مخاطب بر گردن شما حق داره (!)، حق اون رو ادا کنین!

قانون ۷: اجازه بدید خودشو نشون بده

بی گدار به آب نزنین؛ صبر کنین تا مخاطب به اندازه کافی از خودش واسه شما صحبت کنه؛ اولش اجازه بدید خودشو به شما نشون بده تا شما بفهمین که با کی طرف هستین و چه باید بکنین.

قانون هشت: جلسه معرفی راه نیاندازید

اطلاعات به درد نخور رو در مورد محصول تون بذارین تا در همون کاتالوگ ها بمونن!
عوضش به مخاطب اطلاعاتی رو که به کارش می آیند بدین. البته… اول صبر کنین تا مخاطبتان کمی به محصول تون تمایل نشون بده بعد شروع کنین به گفتن امتیازات اون.. نه از همون اول!

قانون ۹: چی مانع قدم بعدی مخاطبتانه؟

حالا پس از یه مدت صحبت و شناخت مخاطب، وقت اون هستش که دریابید چیجوری می توان این مخاطب رو به مشتری تبدیل کرد؟ چه مشکلاتی واسه خرید محصول شما در برابر مخاطبتانه؟ چه اتفاق ماوراء الطبیعه ای می تونه اتفاق بیفته تا اون محصول شما رو بخره؟!

قانون ۱۰: به مخاطب کمک کنین

شاید اون نیازمند کمی هل دادن یا پیشنهادی خاص واسه خریدکردن باشه، به اون این پیشنهاد ها رو معرفی کنین، به تصمیم گیریش کمک کنین! راه رسیدن به تصمیم رو براش روان کنین، اما در آخر اجازه بدین تا خودش تصمیم پایانی رو بگیره.

شما فروشنده نیستین! شما حالا دیگه دوست اون هستین، یه فرد مورد اعتماد و دلسوز، پس مثل یه فروشنده به اون پیشنهاد ندین؛ پیشنهاد یه فرد دلسوز و یه دوست صمیمی رو به اون بدین.

موارد یازدهم به بعد رو شما بگید!
دیگه چی در به مشتری و جلب اعتمادش لازم ست؟ تجربه تون رو کامنت کنین ممنون تون می شیم.

    Share