بازسازی برند یا ریبرندینگ (Rebranding) چیست؟

خیلی از کارآفرینیا و استارت آپا و مدیران با آشنایی خوبی دارن. روند سختی که نیاز داریم تا نام تجاری خود رو به یه برند (Brand) مطرح تبدیل کنیم، هویتش رو مشخص کنیم، دیدگاه مشتریانمان رو در موردش بسازیم و…

کارآفرینی

اما در این روند یه مشکل هست! همیشه همه چیز اون چیزی نمی شه که ما می خوایم و ممکنه این وسط، اتفاقاتی بیفته که تصور خیلی از مخاطبان مون رو نسبت به برندمون عوض کنه. حالا این تغییر تصور حتما یه تغییر تصور منفی نیس! ممکنه فقط اون چیزی نباشه که شما می خواین.

بعضی وقتا ممکنه مردم برند شما رو به عنوان یه برند کهنه و قدیمی بشناسن و نتونن روی شما حساب خاصی باز کنن (دردسری که گریبان گیر خیلی از بانکای ایرونی شده بود).
خبر خوب اینه که می تونیم بعضی از المانای مربوط به برندمون رو بازسازی و بازسازی کنیم. بعضی تصورا رو تغییر بدیم، در خود تجدید نظر کنیم و…

ریبرندینگ، یعنی تغییر دادن ظاهر برندتون، و یا کلا حسی که مخاطبان نسبت به برندتون دارن، با هدف ایجاد فرق با رقبا.

  • المانای بازسازی در ریبرندینگ: شامل تغییر لوگو، تغییر بسته بندی، و کلا تغییر متریالای جور واجور بازاریابی، از کپی رایت بگیرین تا دکوراسیون دفاتر نمایندگی تون!
  • هدف از ریبرندینگ: نفوذ به درک مشتری از یه محصول، خدمت یا کلا یه برند، به وسیله بازسازی دوباره برند به این صورت که درک جدید مشتری از برند ما به نیازش نزدیک تر باشه. درک مشتری از برندمون باید به شکلی باشه که ما رو به عنوان یه برند به روز بشناسه، نه کهنه.
  • انجام ریبرندینگ: به مقاله «» مراجعه شه.