صنعت گردشگری در اینترنت طوفان به پا کرده.

گردشگری

در این بازار داغ دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی، زمان اون رسیده که شمام به این سیل بزرگ ملحق شید و از اون بهترین بهره رو واسه کار و کاسبی تون ببرین.

دیجیتال

افقای صنعت گردشگری و مسافرت بیشتر از قبل در حال تغییر هستن. مثالای روشن اون برندای آژانس مسافرتی و گردشگری به طور کامل اینترنتی Airbnb و شرکت تاکسیرانی Uber هستن. با در نظر گرفتن آمار سال ۲۰۱۷ این استارتاپای جدید در دنیای گردشگری از رقیبان سنتی خود پیشی گرفتن. نیازای کاربران و مشتریان هم به همین اندازه در حال تغییر هستن و زمان اون رسیده که شمام تغییرات لازمه رو در همه مراحل، از جستجوی اولیه تا رزرو هتل، بسازین.

طبق آمار گوگل, موتورای جستجوی آنلاین و یوتیوب در بالاترین جایگاه عوامل تشویق کننده واسه ۶۵ درصد از سفرای تفریحی و ۶۹ درصد سفرهای کاری، هستن.

اگه شمام آماده استفاده هر چی بهتر از در تجارت گردشگری خود هستین با ویرلن همراه باشین و این ۶ ترفند بسیار موثر رو به دقت بخونین:

  1. ایجاد کمپینای گردشگری دیجیتال

حالا دیگه بر کسی پوشیده نیس که ، تمرکز اصلی برندای گردشگری بر ایجاد ارتباطات بیشتر با مشتریان خوده. واسه ایجاد کمپینای گردشگری آنلاین باید چند عامل رو در نظر بگیرین تا مطمئن شید روی افراد مناسبی در زمان مناسب، تمرکز کردین. اول این سوال اساسی رو در نظر بگیرین که: چیجوری مدل تولید محتوا و زمان تبلیغ شما میتونه اندازه پیاما و نظرات مخاطبین تون رو زیاد کنه؟

اینجا میخوایم به چند عامل مهم واسه کمپین تبلیغاتی شما بپردازیم:

  • کمپین شما باید با در نظر گرفتن این نکته که متمرکز بر مشتریان احتمالی و یا مشتریان کنونیه؛ از ترکیب ابزارای ارتباطی و پیام رسانی جور واجور، استفاده کنه. این به شما امکان پیدا کردن مخاطبان جدید و هم اینکه افزایش وفاداری مشتریان قدیمی، رو می ده. مثلا ممکنه ایمیل مارکتینگ واسه گروهی از مشتریان قدیمی شما جوابگو باشه، ولی واسه قشر جوانتر و مشتری هایی احتمالی شما در آینده ، شبکه های اجتمایی و منتشر کردن رپورتاژ آگهی در وب سایتای پربازدید به مراتب تاثیر گذارتره.
  • به دقت از محتوا و اطلاعات مناسب با مخاطبلن خود استفاده کنین. واسه این، به کار گیری ابزارای جایابی به شما کمک میکنن تا با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی افراد، محتوای تبلیغات خود رو تنظیم کنین که در نتیجه می تونین به صورت عجیبی در زمان و هزینه های خود، صرف جویی کنین. واسه اعمال این ترفند می تونین از پروفایلای خود در شبکه های اجتمایی در اقصی نقاط کشور بهره ببرین.
  • طبق آخرین آمار سال ۲۰۱۷ افراد بین سنین ۱۸ تا ۳۴ سال هزینه های خود واسه خرید کالا کاهش دادن و به کسب تجربه از راه سفر کردن بیشتر علاقه نشون میدن. پس آژانسای گردشگری باید تلاش بر به اشتراک گذاشتن هر چی بیشتر این تجربیات سفر بکنن. البته امروزه بیشتر افراد تجربه های سفر خود رو در شبکه های اجتمایی به اشتراک میذارن.پس  پروفایل بسازین. و تلاش کنین از مکالمهای افراد دور این موضوع خبردار شین.
  • تجربه

به کار گیری هشتگ، کاربران رو به تگ کردن دیگه دوستانشون، تشویق می کنه.

  1. تورهای خاص طراحی کنین

در این میدون که نیاز آدما به کسب تجربه از راه سفر کردن، رو به زیاد شدنه، لازمه که شما پیشنهادای خاص برابر با سلیقهای متفاوت رو، در اختیارشون بذارین. واسه این مقصود، داشتن اطلاعات به روز، چیزی حیاتیه. تحقیقات نشون داده که امروزه ۸۵ درصد مسافران، سفر برنامه ریزی شده برابر با نیازشون رو ، به تورای از قبل طراحی شده آژانسای گردشگری، بهتر می دونن. با برنامه ریزی تور برابر با نیاز مشتری هاتون، شما به خود ارزشی بهتر از رقبایتان خواهید بخشید و مطمئن باشین که با این روال مشتریان، آژانس شما رو به دوستانشون هم معرفی می کنن.

برنامه ریزی

  1. از ویدئوها بیشترین بهره رو ببرین

معرفی ویدئوای ۳۶۰ درجه در فیسبوک و یوتیوب در سال ۲۰۱۵، در صنعت گردشگری تحولی بزرگ ایجاد کرده. این وسیله جدید به گردشگران امکان بازدید مقصد، رویدادا و فعالیتا رو،  قبل از شروع سفر می ده. واقعیت مجازی وسیله عجیب دیگری بود که از دو سال پیش پا به میدون های متفاوت تبلیغات گذاشت و به روشنی محبوبیت هرچه بیشتر این وسیله باعث کاهش قیمت روز به روز اون می شه.

قیمت

با به کار گیری واقعیت مجازی،  گرشگران تجربه ای عالی، سریع و کم هزینه رو، از سفر پیش روی خود بدست میارن. خیلی راحت قابل تصوره که تجربه ای اینجور، گردشگران رو از دید احساسی بسیار تحت تاثیر قرار می ده و اونا رو واسه تجربه واقعی این سفر تشویق میکنه. پیشبینی می شه که در در آینده ای نزدیک آژانسای توریستی با شعار “اول ببین بعد مشری شو” از واقعیت مجازی واسه تبلیغ هتلا و مجموعه های تفریحی هم بهره ببرن. نمونه روشن موفقییت آمیز این وسیله در تبلیغات آژانس گردشگری انگلیسی توماس کوکه. اونا در ۱۰ شعبه خود در انگلیس، با به کار گیری این وسیله، واسه مشتریان تجربه سفر به نیویورک رو بازسازی میکنن. نتیجه افزایش ۱۹۰ درصدی در رزرو سفر به نیویورک بوده. پس میشه گفت که در سال ۲۰۱۸ این روند در بین آژانسای گردشگری بسیار محبوب بشه.

  1. دریایی از تنوع انتخاب در بازار گردشگری

امروزه گرشگران فقط به خوندن نظرات بقیه در اینترنت، کفایت نمی کنن. بلکه اونا نسبت به عکس العمل و جواب آژانسا نسبت به نظرات اونا، هم بسیار توجه میکنن و چگونگی عکس العمل شما به نظرات اونا، دلیلی تعیین کننده در اراده کردن هاشون میشه. شما باید همیشه این حس رو به مشتریهایتان الغا کنین که، اول اینکه همیشه در دسترسید والبته همیشه آماده ایجاد تغییرات لازم طبق انتقادات و پیشنهادات اونا هستین. مثلا برند گردشگری Crystal Sky با ایجاد بحث و مطرح کردن سوالات متفاوت، مخاطبان رو به بیان هرچه بیشتر نظرات خود تشویق میکتد که با این کار حس اعتماد مشتریان به برند خود رو، افزایش می ده.

اراده کردن

  1. موبایل، پیشرو گجتا در روند رزرو

    موبایل

هم جهت با دیگه تحولات دنیای دیجیتال، مشتریان بیشتر از قبل از رزرو با کامپیوتر به طرف رزرو با موبایل پیش میرن. پیشبینی می شه که تورهای آنلاین از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰، ۷۵ درصد افزایش پیدا کنن که بیشتر این گزینه ها واسه موبایل طراحی شدن. طبق آمار Skyscanner 79 درصد از گردشگران روند رزرو خود رو از راه موبایل انجام میدن، این در حالیه که این رقم در سال ۲۰۱۶، ۷۰ درصد بوده که این رقم، خود به تنهایی بر اهمیت توجه شما به طراحی سایت مناسب واسه نمایش در اسمارتفونا، صحه میگذاره.