• “Plotinus,” article in A Companion to the Philosophers Edited by Robert L. Arrington (Oxford: Blackwell, 1999), 443-6
  • “Plotinus and Neoplatonism,” article in Columbia University History of Western Philosophy Edited by Richard Popkin (New York: Columbia University Press, 1998)
  • Epistrophe pros heauton: History and Meaning,” Documenti e Studi Sulla Tradizione Filosofica Medievale ۷ (۱۹۹۷), ۱-۳۲
  • “Introspection, Self-Reflexivity, and the Essence of Thinking According to Plotinus,” in the Perennial Tradition of Neoplatonism. Edited by John Cleary (Leuven University Press, 1997), 153-73
  • “Theism and Atheism,” in the Encyclopedia of Classical Philosophy. Edited by Donald J. Zeyl (Westport, Connecticut: Greenwood Publishing Co, 1997), 544-9
  • “Socrates’ Absolutist Prohibition of Wrongdoing,” in Widsom, Ignorance, and Virtue. Special number of ApeironEdited by Mark L. McPherran (Edmonton: Academic Printing, 1997), 1-12
  • “Imagery and Demiurgic Activity in Plato’s Timaeus,” in Journal of Neoplatonic Studies ۴ (۱۹۹۶), ۱-۳۲
  • “Recent Work in Neoplatonism,” with a bibliography, afterforward to 2nd edition of Neoplatonism by R.T. Wallis (Duckworth and Hackett, 1995), vi-xi
  • “Scepticism and Platonism,” Skepsis ۸ (۱۹۹۵), ۱۴۱-۵۶
  • “On the Scientific Character of Aristotle’s Politics,” in Aristotle’s Political Philosophy. Edited by K. Boudouris (Athens, 1995)
  • Articles on Plato’s Academy, the Demiurge, Hellenistic Philosophy, Sceptics, Sextus Empiricus, Etienne Gilson, Xenocrates, and Antiochus of Ascalon for the Oxford Companion to Philosophy. Edited by Ted Honderich (Oxford: Oxford University Press, 1995)
  • “Why Ethics is Politics for Aristotle,” in Proceedings of American Catholic Philosophical Association ۶۸ (۱۹۹۴), ۹۳-۱۰۷
  • “Plotinus and the Rejection of Aristotelian Metaphysics,” in Aristotle in Late Antiquity. Edited by Lawrence Shrenk (Washington, D.C.: Catholic University of America, 1994), 3-21
  • “Eternal Truth: Plotinus, Aquinas, and James Ross,” in Proceedings of American Catholic Philosophical Association ۶۷ (۱۹۹۳), ۱۴۳-۵۰
  • “Plotinus’ Metaphysics: Creation or Emanation?,” Review of Metaphysics ۴۶ (۱۹۹۳), ۵۵۹-۷۴
  • “The Ignorance of Socrates,” Proceedings of American Catholic Philosophical Association ۶۶ (۱۹۹۲), ۱۲۳-۳۵
  • “The Discovery of the Self in Antiquity,” Personalist Forum ۸ (۱۹۹۲) Supplement, 249-57
  • “Causality, Univocity, and First Philosophy in Metaphysics ii,” Ancient Philosophy ۱۱ (۱۹۹۱), ۳۳۱-۴۹
  • “Plato on Virtue, Knowledge, and the Unity of Goodness,” Studies in Ancient Philosophy v.3. Edited by A. Preuss and J. Anton (Buffalo: SUNY, 1989), 85-100
  • “Aristotle’s Polis: A Community of the Virtuous,” Proceedings of the Boston Area Colloquium in Ancient Philosoph. v.3. Edited by J. Cleary (Washington, D.C.: University Press of America, 1988), 203-225
  • “Two Criticisms of the Principle of Sufficient Reason,” International Journal of the Philosophy of Religion ۲۱ (۱۹۸۷), ۱۲۹-۱۴۲
  • “A Note on Tripartition and Immortality in Plato,” Apeiron (۱۹۸۷), ۸۱-۹۶
  • “A Distinction in Plato’s Sophist,” Modern Schoolman ۶۳ (۱۹۸۶), ۲۵۱-۶۶
  • “Platonic Dualism,” Monist ۶۹ (۱۹۸۶), ۳۵۲-۶۹
  • “Plato and Aquinas on the Universal Good,” New Scholasticism ۵۸ (۱۹۸۴), ۱۳۱-۴۴
  • “Artifacts, Essences, and Substances,” Apeiron ۱۸ (۱۹۸۴), ۵۰-۷
  • “The Aristotelianism of Joseph Owens,” Ancient Philosophy ۳ (۱۹۸۳), ۷۲-۸۱
  • “ISA TA HAMARTEMATA,” in Hamartia. Edited by D. Stump, et.al. (Lewiston: Edwin Mellen Press, 1983), 119-130
  • “Augustine’s Neoplatonic Argument for the Existence of God,” The Thomist ۴۵ (۱۹۸۱), ۵۷۱-۸۵
  • “Dialectic and Forms in Part One of Plato’s Parmenides,” Apeiron ۱۵ (۱۹۸۱),۱۹-۲۹[۳۰]
    1. ضرورت و اهمیت این ترجمه

    با توجه به مطالب بالا اهمیت این ترجمه روشن میگردد. از یک سو فلسفه فلوطین دارای ویژگیهای منحصر به فرد و قابل تأملی است که اهمیت مطالعه آن را دو چندان مینماید. از سوی دیگر تأثیر تفکر فلوطین و نوافلاطونی در اندیشمندان و فیلسوفان مسلمان از جمله ملاصدرا، ما را بر آن میدارد که بیش از پیش با زوایای پنهان این تفکر آشنا شویم و در آن تعمق نماییم.
    این اثر یعنی کتاب Plutinus اثر جرسون، متفکر و پژوهشگر معاصر، دارای امتیازاتی است که ما را در رسیدن به این اهداف یاری میکند. جرسون در این اثر، آرای فلوطین را به صورتی تطبیقی بیان میکند. یعنی در هر موضوع علاوه بر بیان دیدگاه فلوطین تلاش دارد جایگاه آن دیدگاه را در سنت فلسفی، و رابطه آن را با فلسفههای پیشین و حتی پسین واکاوی نماید. مخصوصاً سعی میکند نظرات فلوطین را با نظرات ارسطو و افلاطون مقایسه و وجوه اشتراک و افتراق را تبیین نماید، تا علاوه بر روشن شدن اثرپذیری او از آنها، ظرایف تفکر و ابتکارات او نیز بیشتر نمایان شود. ویژگی دیگر این اثر آن است که نویسنده فلوطین را یک افلاطون گرای ضد ارسطو معرفی نمیکند و تلاش دارد نشان دهد در بسیاری از موضوعات با نگاهی ارسطویی به افلاطون مینگرد.
    با توجه به آشنایی نویسنده با فلسفه یونان باستان و آثار فراوانی که در این زمینه منتشر کرده است به نظر میرسد که ترجمه این کتاب خواننده و پژوهشگر فارسی زبان را یاری نماید که با احاطه و دقت نظر بیشتری تفکر فلوطین را بازخوانی نماید. البته با توجه به بزرگی این اثر و به فراخور حال و با توجه به فرصت محدود و نظر اساتید محترم، تنها بخش اول این کتاب که به صورتی کامل هندسه تفکر و فلسفه فلوطین را تبیین مینماید در رساله حاضر ترجمه شده است.