جک دورسی در ۹۰ روز ابتدایی مدیریت بر توییتر چه اقداماتی انجام داد؟

سه ماه پیش وقتی سهام داران توییتر از «جک دورسی» درخواست کردن مدیریت کلی مجموعه رو خودش در دست بگیره، امید داشتن تا این شرکت پس از یه مدت با شرایط روبراهی مواجه شه.

حالا بیشتر از ۹۰ روز از مدیریت دائمی دورسی بر مجموعه توییتر گذشته و اون در این مدت بیشتر استعداد "فروشندگی" اش رو به نمایش گذاشته.

حال کار این برند به جایی رسیده که ارزش سهامش، به پایین ترین حد ممکن رسیده و از طرفی، بیشتر کارمندان این شبکه اجتماعی هم دیگه به مدیر عامل ۳۹ ساله خود اعتمادی ندارن.

آقای دورسی حالا زمان خود رو واسه مدیریت توییتر و Square تقسیم می کنه و در این سه ماه ابتدایی که سایه مدیریت کلی اش بر پیکره توییتر قرار گرفته بود، هیچ تصمیم هدف دار و مهمی اتخاذ نکرد. افراد آشنا به توییتر البته خاطر نشون می کنن که بیشتر تغییرات پس از حضور اون در شرکت، کوچیک اما زیرکانه بودن که خیلی راحت نمیشه متوجه اونا شد. ایشون تصمیم گرفته بیشتر بر حل مشکلات روشن که در ساختار شبکه اجتماعی مورد بحث دیده می شدن تمرکز کرده و اونا رو رفع کنه.

مذاکرات موفق؛ مردی که آرامش میده

یکی از افراد نزدیک به توییتر میگه: «جک شخصیتی داره که خیلی راحت می تونه شما رو راضی به انجام کاری کنه. شرایط شرکت مناسب نیس و وقتی که یکی از مهرهای کلیدی با عصبانیت تصمیم به ترک اون میگیره، دورسی با ملایمت با اون شروع به صحبت کرده و نظرش رو تغییر میده.»

البته دورسی همیشه موفق به تشویق بقیه به انجام کاری نمی شه. اگه یادتون باشه در جولای ۲۰۱۵، جمعی از مهرهای کلیدی این شرکت رو ترک کردن و در اون زمان هم دورسی به شکل آزمایشی مدیر دلیلی توییتر رو رو دوش گرفته بود.

استخدام نیروهای جدید و با استعداد واسه توییتر هم تبدیل به یه مشکل حقیقی شده اما با این حال، دورسی موفق شد دو مدیر بسیار قوی در سیلیکون ولی به اسمای «امید کردستانی» و «Jessica Verrilli» رو به استخدام خود درآورد.

آقای دورسی حالا صبحا رو در توییتر و عصرا رو در Square می گذرونه. پس از قطعی شدن حضورش در توییتر به عنوان مدیر عامل هم می گن که جلسات طولانی یه مدت رو به شکل هفتگی با مدیران ارشد این شبکه اجتماعی برگزار می کنه و به شکل مفصل در مورد خیلی از امور جستجو می کنن. این همون درسیه که دورسی از مدیریت در Square فراگرفته و حالا اونو در توییتر عملی می کنه.

پس از حضور دورسی، اقدامات توییتر به شکل بسیار روشن تری گزارش می شن که از طرفی می تونه مثل شمشیری دولبه واسه این شبکه اجتماعی بکنه چون که سهام داران از ایشون واسه این روش تشکر می کنن اما بعضی مدیران باور دارن که این حرکت غلطه.

تغییرات کوچیک در ساختار توییتر

دفتر مرکزی توییتر در شهر سان فرانسیسکو

از وقتی که جک دورسی صندلی مدیریت رو در توییتر تصرف کرده، تماشاگر تغییرات کم اما مثبتی بوده ایم. مثلا توانایی Moments حالا به شما کمک می کنه تا به شکل راحت تری بتونین توییتای مربوط به یه اتفاق رو ببینین و یا ترکیب شدن ویدیوهای Periscope در میان توییتا.

دورسی این وسط به یه تغییر بسیار بزرگ واسه توییتر اشاره کرده که هنوز مشخص نیس چه وقتی عملی می شه. طبق گزارش منابع جور واجور، دورسی در نظر داره تا محدودیت کارکترهای هر توییت رو از ۱۴۰ عدد به ۱۰.۰۰۰ عدد زیاد کنه که این می تونه هویت این شبکه اجتماعی رو تا حدی زیر سوال ببره.

توییتر قراره در تاریخ دهم فوریه سال جاری، گزارش کارکرد مالی خود از سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۵ رو به شکل عمومی بگه و شاید در اون زمان می تونیم نگاهی نزدیک تر به برنامه های شرکت نامبرده واسه آینده اش داشته باشیم.

نکته اینجاس که تغییرات بزرگ واسه ادامه زندگی توییتر اجباری ان اما کافی نیستن. شاید بهتر باشه توییتر حالا قبول کنه که بازی الان رو به رقبایی مثل «اینستاگرام» واگذار کرده و به فکر امتحان کردن موارد به طور کامل تازه ای باشه. این همون تغییری است که طرفداران و سهام داران توییتر از دورسی توقع دارن.

                                                    .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *