ستاره های دنیای فناوری چگونه ایمیل های خود را مدیریت می کنند؟

از اونجا که ایمیل یکی از راه های پر استفاده در ایجاد ارتباطات است، غرق شدن در دریای خروشان صندوق ورودی به هم ریخته بسیار راحته. طوری که بعضی وقتا تموم اونا رو انتخاب و حذف میکنیم تا فقط از شر شلوغی صندوق ورودی خود خلاص شیم. با این شرایط بزرگان فناوری و مدیران شرکتای بزرگ چیجوری ایمیلای خود رو مدیریت می کنن؟

در این مطلب با چگونگی رسیدگی هفت شخص بزرگ فناوری به ایمیل هاشون آشنا میشیم.

جف بزوس

جیمی والز، بنیانگذار ویکیپدیا در مورد روش هدف دار ایمیل مدیر عامل آمازون، جف بزوس میگه: "جف بزوس یه بار به من گفت هرکسی که به من ایمیل می فرسته ، اگه تا ۱۰ دقیقه جواب ندادم دیگه منتظر جواب نباشه! اون یه فرد شوخ طبعه و این حرف هم یه شوخیه ولی با در نظر گرفتن تجربه قبلی من، به طور کامل هم شوخی نیس."

مدیران گوگل

دیوید شین، یکی از کارمندان قبلی گوگل در سالای ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ خاطره خود رو از برگزاری یه جلسه سوال و جواب به وسیله لری پیج و سرگی تعریف می کنه. اون روز شخصی پرسید شما چیجوری ایمیلای خود رو مدیریت می کنین؟ یکی از اون دو نفر (دیوید شخص جوابگو رو به خاطر نداره) جواب داد:

"وقتی که من ایمیلم رو باز می کنم، از بالا به سمت پایین حرکت می کنم و تا هرجا که دلم خواست ایمیلا رو مطالعه و جوابا رو به سرعت ارسال می کنم. مابقی اصلا خونده نمی شن. فقط بعضی ادما از این سرعت جواب دهی حیرت زده می شن و مابقی چیزی رو دریافت می کنن که توقع دارن (هیچ جوابی)."

اندره ماسون

استیون واکر، مدیر ارشد بخش پلتفرم کویرکی در مورد بنیانگذار Groupon میگه: "آندره ماسون تموم ایمیل هاش رو خودش مدیریت می کنه. اون یکی از حرفه ای ترین افراد در مورد مدیریت ایمیله که من دیده ام. اون صندوق ورودی خود رو با اپلیکیشن Omnifocus به روشی بسیار موثر صفر می کنه. اندره با قرار دادن قوانین و دستورات خودکار به اپلیکیشن، فیلترهایی رو از پیش آماده کرده و ایمیلای دریافتی مستقیما به پوشهای جور واجور منتقل می کنه. اون بعضی وقتا جواب ایمیل رو تنها تو یه دقیقه می فرسته . از هر کسی که با اندره ماسون کار کرده باشه سوال کنین، همه در مورد زمان جواب گویی باورنکردنی اون اتفاق نظر دارن."

 

تونی هسیه

مایکل چن از خاطره یه ساعت هم نشینی با تونی هسیه، مدیر عامل Zappos نوشته: "تونی دارای چند تیم جواب گویی و مدیریت ایمیلا هستش که به صورت پیوسته به این مشغول هستن. یکی از رازهای موفقیت Zappos در همیشه در دسترس بودنه. هیچ کدوم از مدیران نام برده بالا دارای این توانایی نیستن. شاید تنها لقبی که (به شوخی) برازنده تیم جواب دهی هسیهه نینجاهای ایمیل باشه."

 

مارک پینکوس

ویلیام فرنسشین در مورد بنیانگذار Zynga میگه: "مارک تموم ایمیلای دریافتی خود رو شخصا مطالعه و در سریع ترین زمان ممکن جواب میده. یه بار من به اون در ساعت ۷ صبح روز یکشبنه ایمیل زدم و فقط در ۵ دقیقه جواب رو گرفتم!"

 

مارتین سورل

بنیانگذار موسسه تبلیغاتی WPP Group به گفته مارتین آلباردا این جوری ایمیلای خود رو مدیریت می کنه: "من همیشه جواب دهی شخصی آقای مارتین سورل رو تشویق می کنم. تقریبا در تموم ساعات روز مستقیما از اون جواب میگیرین و جالبه بدونین اون بیشتر پاسخا رو کوتاه و کامل با حروف بزرگ انگلیسی میده!"

 

بیل گیتس

مرد محبوب مایکروسافت، بیل گیتس، در مصاحبه ای با مجله تایمز در مورد وضعیت دریافت ایمیل خود اینجور گفت: "من در روز شاید فقط ۴۰ تا ۵۰ عدد ایمیل دریافت می کنم. بعضی از اونا دارای ضمیمه های حجیمی هستن که مردم ارسال می کنن و توقع دارن تموم ۱۰ برگ یادداشت رو بخونم و جواب دهم و بعضی از اونا هم فقط اطلاعات پراکنده هستن. بعضی رو همون لحظه مطالعه و بیشتر اونا رو به شب موکول می کنم. ولی در آخر مطمئن میشم که حتما تموم اونا رو مطالعه کرده باشم."

 

مدیران بزرگ فناوری شخصیتای بزرگی هستن که تموم حرکات اونا می تونه آموزنده باشه. یکی از اونا فرهنگ جواب دهی به ایمیلای دریافتیه و با دونستن چگونگی برخورد اونا می تونیم درسای خوبی بگیریم.

شما چیجوری ایمیلای خود رو مدیریت می کنین؟ انتخاب همه و حذف یا مطالعه تک به تک؟

                                                    .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *