عملیات سئو و پاسخ به موتورهای جست و جو آری یا نه؟

عملیات سئو و جواب به موتورهای جستجو آری یا نه ؟ مسئله ای که همه کاران و صاحبان سایتای اختصاصی باید به اون توجه داشته باشن. در تقریبا یکی از بخشای مهم این قضیه س که چیجوری بشه صفحات بیشتری از سایت مورد نظر رو در موتورهای جستجو بایگانی کرد. در واقع هر دفعه که بفهمیم گوگل صفحات بیشتری از سایت رو خونده یعنی موفقیت!هر صفحه بیشتر در بخش بایگانی گوگل به معنی موفقیت و شانس بیشتر در این قسمته.(چون امکان داره اون صفحه با کلمات و عبارت جور واجور جستجو شه).
اما در بعضی مواقع علاقه نداریم تا موتورهای جستجو بعضی از صفحات سایت رو بخونه و تصمیم می گیریم تا اونا رو از بعضی صفحات دور کنیم، دلایل و دلیل زیادی واسه این قضیه می تونه وجود داشته باشه. به طور مثال یه شرکت تولیدی و یا خدماتی امکان داره قصد اطلاع رسانی خاص به نمایندگیای خود رو داشته باشه ولی تمایلی به دیده شدن از طرف دیگه افراد رو نداره و یا معلم و استادی قصد قرار دادن نمره به دانشجویان خود کردن ولی علاقه ندارن که دیگه افراد اونو توجه کنن و یا نشانی دهی بعضی مطالب مهم سایت تغییر کرده باشه و مدیر سایت تمایلی نداشته باشه تا موتور جستجو نشانی قدیم اونو جستجو کنه.

دانشجو

عملیات شناسایی همه بایدها و نبایدهاییه که از دیده شدن و یا نشدن سایت در موتور جستجو انتظار میره و موظفه به شکل روزانه این موارد رو مورد بررسی قرار داده و اونو در اجرای هر چی بهتر مورد نظر اجرا کنه. اما بخش مهم عملیات شناسایی رفتار روبوتای موتورهای جستجو در مورد بایگانی کردن صفحات سایت هاس که در ادامه دربارش صحبت می کنیم.

عملیات سئو و رفتار روبوتای موتورهای جستجو در بایگانی کردن صفحات

عملیات و رفتار روبوتای موتورهای جستجو می تونه طبق پروتکلای قبول شده کنترل شه. این پروتکلا به صورت:
Robots.txt -1
۲- XML Sitemap
۳- Robots Meta Tag
۴- Rel=Nofollow
گزینه یک و دو واسه همه سایتا تعریف می شه، گزینه سه واسه هرصفحه به شکل جدا از هم و گزینه چهار هم واسه هر پیوند به شکل تک به تک اجرا می شه. بیشتر موتورهای جستجو تمایل به پشتیبانی از این پروتکلا داشته اما هیچ اجباری به رعایت اون نیس. در واقع این پروتکلا تنها مواردی رو به موتورهای جستجو پیشنهاد کرده و ولی اجباری در رعایت یا نبود رعایت به موتورهای جستجو نیس.