نسخه های ویژه مرسدس، آئودی و ب ام و با طول زیاد مخصوص بازار چین معرفی شدند

معمولا سرمایه داران علاقه به نشون دادن اندازه توان مالی خود دارن، اما این علاقه در بعضی از ملتا بیشتره مانند روسا و عرب نشینای بخش خلیج فارس که از این نظر زبون زد هستن. اما چینیا در این مورد هم رشدی سریع رو تجربه می کنن و خواهان خودروهای لوکس و در عین حال اقتصادی و کم مصرف هستن که در بقیه نقاط جهان کاربرد چندانی ندارن.

خودروسازان مطرح جهان هم به سلیقه مشتریان در بازار بزرگ چین احترام می ذارن و هر ساله به معرفی نمونه های انحصاری واسه این کشورها می پردازن، امسال اما رقابت واسه عرضه مدلای لوکس با فاصله اساسی بیشتر در بازار چین وارد فاز تازه ای شده و سه خودروساز پیشرو آلمانی سه محصول جدید رو واسه این دسته از مشتریان معرفی کردن.

 

benz2

نمایی از فضای کابین مرسدس E کلاس ۲۰۱۷

 

مرسدس E کلاس با فاصله محورهای بیشتر

مرسدس از جمله خودروسازانیه که با سلیقه بازار چین آشنایی دیرین داره و از این روی در نمایشگاه خودروی بیجینگ، مرسدس E کلاس ۲۰۱۷ که دارای فاصله محور بیشتر از نمونه استاندارده رو به مشتریان چینی خود معرفی کرد.

benz1

این خودرو ۱۴ سانتی متر از نمونه استاندارد طویل تره که باعث شده ۱۳٫۵ سانتی متر به فضای پای سرنشینان عقب اضافه شه.

مرسدس با اضافه کردن دسته قابل تنظیم واسه سرنشینان عقب و سیستم نوردهی هوشمند، رفاه سرنشینان عقب رو زیاد کنه. روی دسته صندلی عقب صفحه ای لمسی واسه تنظیم اون و شارژر بی سیم گوشی موبایل قرار داده شده.

benz

این خودرو طبق گفته مرسدس "در چین واسه چینیا ساخته می شه" و در کارخانه خودروسازی مرسدس در پکن تولید می شه.

آئودی A4 L

آئودی واسه تصرف بازار خودروهای لوکس در چین با برگ برنده خود یعنی A4 L وارد چین می شه. این خودرو با ۴٫۸۱ متر طول و ۲٫۹۱ متر فاصله بین دو محور، با ۴ سانتی متر افزایش طول نسبت به نمونه استاندارد مواجه بوده.

این نمونه از نسل قبلی ۱۱۰ کیلوگرم سبک تره که اونو به خودرویی چابک تر نسبت به نسل قبل تبدیل می کنه. طراحی این خودرو با نمونه استاندارد فرقی نداره، پس مشتریان چینی می تونن با فضای پای بیشتر واسه سرنشینان عقب و امکانات بیشتر از رانندگی با یه سدان اسپرت لذت ببرن.

audi

از امکانات رفاهی این خودرو میشه به صفحه LED 12.3 اینچی، نمایش اطلاعات روی شیشه جلو، سیستم تهویه مطبوع خودکار جدید آئودی، شبکه Wi-Fi داخلی و سیستم صوتی Bang & Olufsen 755 واتی با ۱۹ اسپیکر اشاره کرد.

audi1

یه پیشرانه ۲٫۰ لیتری با دو ورژن ۱۹۰ اسب بخار و ۲۵۲ اسب بخار واسه این خودرو در نظر گرفته شده که بوسیله یه گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه نیرو رو به چرخای جلو منتقل می کنه. این خودرو در تابستون امسال واسه بازار چین عرضه می شه تا سبد کالای آئودی هم در این بازار پر رونق خالی نباشه.

بی ام دبلیو X1 LW

دپارتمان بین المللی فروش بی ام دبلیو هم واسه جلب نظر مشتریان و رقابت با بقیه رقیبان در نمایشگاه خودروی بیجینگ نمونه ای انحصاری از X1 رو به مشتریان چینی خود معرفی کرد.

تنها تغییر ظاهری X1 بیشتر شدن طول درب جلو خودروه و بغیر از این تغییر با نمونه استاندارد فرق ظاهری دیگری نداره. ۸ سانتی متر به طول، ۲ سانتی متر به پهنا و ۴ سانتی متر به ارتفاع نمونه انحصاری چین اضافه شده که اونو کمی عضلانی تر کرده. ظرفیت صندوق بار این خودرو از ۶۷۵ لیتر به ۱۶۵۰ لیتر زیاد شده که واسه سفرهای برون شهری بسیار کار اومده.

bmw

این جنگجوی ژرمن در شرکت بی ام دبلیو برلیانس در شن یانگ چین تولید می شه. مهندسان بی ام دبلیو ۳ پیشرانه واسه این خودرو در نظر گرفتن، پیشرانه ۳ سیلندر سری ۱٫۸ ، sDrive با توان ۱۳۶ اسب بخار، ۴ سیلندر ۲٫۰ لیتری sDrive با توان ۱۹۲ اسب بخار و موتور ۴ سیلندر سری ۲٫۵ ، xDrive با توان ۲۳۱ اسب بخار گزینه های قابل سفارش واسه این آلمانی مهاجره، که دارای گیربکس ۶ سرعته استپ ترونیک واسه مدلای پایه و واسه مدلای قوی تر دارای جعبه دنده ۸ سرعته استپ ترونیکه.

bmw1

هر سه شرکت بزرگ آلمانی واسه تصرف بازار چین روشای هدف دار خود رو در نمایشگاه بیجینگ به نمایش گذاشته ان، حال باید منتظر موند تا دید کدوم می تونن نظر مشتریان چینی رو جلب کنن.

نوآوری ولوو

Volvo XC90 Lounge Console

ولوو که چند سالیست به مالکیت شرکت چینی جیلی در اومده، واسه رفع نیاز مشتریان چینی به فضای پای زیاد و رفاه سرنشینان عقب، ایده بسیار جالبی مطرح کرده که با اجرا اون روی خودروهای خود، می تونه به رقیبی قوی واسه آلمانا بدل شه. حال باید ببینیم این ایده می تونه در برابر لوکسای آلمانی به رقابت بپردازه یا نه.

همونطور که در تصاویر مشخصه، در روش ولوو، فاصله اساسی خیلی فرقی با خودرو اصلی نداره و پس در وزن و طراحی دوباره اجزای فنی هم صرفه جویی شده، اما به لطف طراحی متغییر و متفاوت صندلی شاگرد، امکان به کار گیری این صندلی واسه استراحت پاهای سرنشین عقبی هست.

volvo1

ابتکاری که قاعدتا ظرفیت خودرو رو از چهار سرنشین به سه سرنشین کم می کنه، مگه اینکه فرد عقب عطای این ویژگی رو به لقایش ببخشد و بشه از صندلی شاگرد به روش عادی استفاده کرد.

در صفحه پشت صندلی هم یه نمایشگر بزرگ واسه کاربرده های چند رسانه ای تعبیه شده اما اونطور که در تصویر مشخصه در صورت نبود به کار گیری این نمایشگر میشه از اون به عنوان یه سطح افقی میز مانند استفاده کرد.

                                                    .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *