۱۰ تکنیک برای خلق یک شعار تبلیغاتی تاثیرگذار – بخش دوم

در بخش اول ، به معرفی تگ لاین و اسلوگان پرداختیم و از زبون ۴ نفر، فوت وفن هایی واسه خلق یه تگ لاین مناسب و موثر آموختیم. با ۶ فوت وفن دیگه در همراه باشین.

۵) رو راست باشین:

Raoul Davis، از گروه صنعتی Ascendant:

«مطمئن شید که تگ لاین تون یه تصویر کلی رو از شرکت و خدمات تون ارائه می دهد. البته با رعایت این نکته که فعالیت های در صورتی موفقن که همه چیز براساس بیان حقایق و صداقت باشن!

تلاش نکنین به دروغ دلبری کنین! عشق و علاقه مشتری به یه خدمات و یا یه برند، به دنبال صداقت اون برند با مشتریانش به دست میاد.

Raoul Davis

اگه شرکت وسیله آلات لوله کشی دارین، شعار تبلیغاتی «آروم و قشنگتر» می تونه واسه شما و برندتون مرگ حساب شه؛ چون که شیرآلات هیچوقت نباید اینجور احساسی رو منتقل کنن، و نمی کنن!»

۶) بامزه هم می تونید باشین!

Danny Boice از Speek:

«از به کار گیری کلمات بامزه یا کمی غیر عادی خجالت نکشید! شما می خواهید که فقط در چند کلمه، برندتون رو معرفی کنین! محصول شما چی رو در زندگی مردم تغییر می دهد؟ هر طور که دوست دارین، با مخاطب رابطه برقرار کنین و به اون حالی کنین که چه هستین؟ که هستین؟ واسه چه به پیش اون اومده اید؟»

Danny Boice

۷) به دوباره خوانی نیاز نداشته باشه:

Logan Lenz از Endagon:

«یه شعار تبلیغاتی مناسب نیاز به بازخوانی نخواد داشت! بار اولی که مخاطب با اون روبرو شدن می شه، مفهومش رو درک می کنه و می فهمد که با چی قراره مواجه بشه. از جملات کنایه آمیز و کنایه ها دوری کنین. شما قرار نیس نوبل ادبیات دریافت کنین؛ مخاطبان تون هم قرار نیس با خوندن شعار تبلیغاتی شما، بافرهنگ شن.»

Logan Lenz

۸) کوتاه و ساده:

Adam DeGraide از Astonish:

«تگ لاین باید قوی و پرمحتوا باشه، اما کوتاه! کلمات کلی می تونن کمکتون کنن. تلاش کنین جمله ای کوتاه اما سنگین طراحی کنین. بطور مثال «دوست» یه تعریف با مفاهیم بسیار و گسترده می باشه.

«ما دوست شما هستیم»: این جمله شامل حس پشتیبانی، خوشحالی، اعتماد، همکاری و… می باشه؛ فقط با به کار گیری سه کلمه!»

Adam DeGraide

 

۹) مخاطب رو سرگرم نکنین!

Abby Ross از ThinkCERCA:

«تگ لاین قراره برندتون رو معرفی کنه و با یه جمله کوتاه، طوری در مورد شما توضیح بده؛ اما قرار نیس در مورد تعداد کارمندان، سال تاسیس، حقوق دریافتی کارکنان و… توضیح بده!!

لازم نیس تگ لاینتان زیباترین و دل انگیزترین باشه، لازم نیس حتما با آهنگ و ملودی باشه، لازم نیس که حتما مانند یکی از اشعار گوته یا شکسپیر، به گونه ای پرمعنی باشه که همه خشکشون بزنه! هدف تگ لاین معرفی شماس، نه سرگرم کردن مخاطبان تون!»

Abby Ross

 

۱۰) با یه سناریو پیش برید:

Rameet Chawla از Fueled:

«تلاش کنین با یه روند فکری جلو برید و هر از چندگاهی اگه لازم باشه، تگ لاین تون رو بروزرسانی کنین! شما و شرکت تون هدف مشخص و واحدی دارین و واسه رسیدن به اون تلاش می کنین و رابطه با شما، رابطه با رسیدن به این اهدافه. این موضوع رو حتی مشتریان شما هم میفهمن، و تاثیر مثبتی بر اونا داره.»

Rameet Chawla

 

  • Follow

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *