۱۱ استراتژی «پایه‌ای» برای موفقیت در فروش – بخش اول

قبل از هر چیز بگیم که اگه منتظرید تا به شما چند فوت وفن جادویی و عجیب و غریب رو بگیم و ادعا کنیم که با این روش های سری می تونید هر روز بفروشین و بفروشین و بفروشین… (!)، باید بگیم که خیر، این مقاله واسه کسی ست که می خواهد اصول پایه ای و Basic فروش رو یاد بگیره. پس اگه کم و بیش با بحث فروش آشنا باشین، ممکنه با بعضی از اون ها از قبل آشنا باشین.

دیگه میل خودتونه که با چه هدفی می خواهید این مقاله رو بخونین:

  • می تونید واسه یادگیری حرفه ای فروش، از این مقاله ی پایه ای شروع کنین.
  • ممکنه نکات پایه ای رو بدونین و بخواین اون ها رو مورد بررسی قرار بدین.
  • می تونید فعالیت های فروش و بازاریابی خود رو با معیارهای این مقاله سبک سنگین کنین و نقاط ضعفتون رو پیدا کنین.

این شما و اینم ۱۴ روش هدف دار پایه ای واسه موفقیت در فروش:

۱) مردم، خود «کالا» یا «خدمات» رو نمی خواهند

این حقیقت روشن رو قبول کنین که مردم، «کالا» یا «خدمات» نمی خرند. اون چه که مردم می خرند، منافعی ست که از خرید اون کالا یا خدمت نصیب شون می شه.

این حرف معنیش چیه؟

شما نباید روی «محصول (یا خدمات)» خود تمرکز کنین؛ بلکه باید روی منفعتی که قراره از این محصول، نصیب مشتری احتمالی شه تمرکز کنین.

دیالوگ فیلم سینمایی «the Wolf of Wallstreet»

اگه این فیلم سینمایی رو دیده باشین، سکانسی رو در این فیلم مشاهده می کنین که جوردن بلفورت به دوست خود یه خودکار می دهد و از اون می خواهد که این خودکار رو به اون بفروشه. دوست جوردن شروع می کنه و خطاب به جوردن می گوید:

این یه خودکار باحال و خوبه و خیلی بدنه شیک و زیبایی داره و خوب می نویسد و…

اما قبل از این که حرفش رو کامل کنه، جوردن بلفورت خودکار رو با نارضایتی از اون می گیرد (که یعنی کارت خوب نبود) و به دیگر دوستش می دهد. دوست دیگش به روشی دیگه تلاش می کنه تا خودکار رو به جوردن بفروشه. اون خودکار رو در دستش می گیرد و به جوردن می گوید که:

میشه لطفا اسمتو روی این برگه بنویسی؟

در حالی که جوردن دنبال خودکار می شه، دوست جوردن به اون یه خودکار می دهد. و این یعنی فروش!

پیامی که جوردن در این سکانس می خواست به دوستانش حالی کنه این بود که واسه فروش یه محصول نباید درباره خود محصول و خوبی اون صحبت کنیم؛ بلکه تمرکز اصلی ما باید روی منافعی باشه که مشتری از خریدش عاید می شه.

۲) مشتری شما کیست؟

مشتری شما کی ست؟ چه قشری رو از جامعه به عنوان مشتری خود ترجیح می بدید؟ شما چه کسائی هستن؟ لیست کاملی از ویژگی هاش جفت و جور کنین. چیزی مثل لیست زیر:

  • سن و سالشون؟
  • جنسیت اون ها؟
  • تعداد فرزندان شون؟
  • مقدار درآمد اون ها؟
  • تحصیلات شون؟
  • موقعیت مکانی اون ها؟
  • بخش فعالیت اون ها؟

مقاله می تونه در این مورد واسه شما به درد بخور باشه.

۳) چه مشکلی رو قراره واسه مشتری حل کنین؟

کالا و خدمات شما چه گره ای رو از زندگی مشتری هاتون باز می کنه؟ اون رو به روشنی واسه خود مشخص کنین.

۴) ویژگی های رقابتی محصولتان رو برجسته تر کنین

ویژگی رقابتی، دلیل ترجیح کالا و محصول شما به جای کالا و محصول رقیبان تونه. احساس رضایتی که خرید محصول شما در مشتری ایجاد می کنه. این ویژگیا رو تقویت و برجسته کنین.واسه گرفتن سهم بازار شما باید جدا باشین.

۵) از بازاریابی محتوایی و شبکه های اجتماعی بهره ببرین

راه های متنوعی واسه جلب توجه مخاطبان، با به کار گیری بازاریابی رسانه های اجتماعی هست که حالا خوبیش اینه همه رایگان هستن. با مخاطبین خود رابطه برقرار کنین، این رابطه مشتریان شما رو حفظ می کنه.

از توییتر، فیسبوک، تلگرام، اینستاگرام و… واسه ایجاد این رابطه استفاده کنین.

بعضی از ویژگی های مثبت این روش بازاریابی:

  • دسترسی بیشتر به مخاطبین در رابطه
  • رسیدن راه های ارتباطی جور واجور تری واسه فروش
  • کاهش هزینه جذب مشتری و مخاطب

۶ روش هدف دار دیگه رو در بخونین.

  • Follow

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *