۲۰ راه برای جمع‌آوری بانک ایمیل

شکی نیس که واسه راه اندازی کمپین های ایمیل مارکتینگ و حتی دیگه کمپین های دیجیتال مارکتینگ خود، احتیاج به یه لیست از ایمیل های جور واجور یا همون بانک ایمیل دارین. این مقاله به شما ۲۰ راه حل می دهد؛ با «۲۰ راه واسه جمع بیاری بانک ایمیل» همراه باشین:

۱) منوی وب سایت: می تونید بخشی به نام “ثبت نام کنین”، Register یا Sign Up در منوی وب سایت تون بذارین.

۲) Call to Action فیس بوک: بعد از اینکه یه صفحه تجاری در فیس بوک واسه خودتون ساختید،می تونید یه Call to Action واسه مخاطبان تون بسازین. به این لینک مراجعه کنین: Face Book Call to Action Button

۳) تصاویر جذاب: از یه گرافیست کمک بخواین تا تصاویری جذاب رو واسه تشویق مخاطب، به ثبت نام در وب سایت تون طراحی کنه. این تصویر رو در تلگرام، اینستاگرام، توییتر و فیس بوک به اشتراک بذارین.

۴) نمایشگاه: تو یه نمایشگاه یا اتفاق مانند الکامپ (یا هر نمایشگاه و اتفاق در رابطه به کار و کاسبی تون) شرکت کنین. کارت ویزیت ها رو (که شامل ایمیل هستن!) جمع بیاری کنین. یه تبلت یا گوشی موبایل هم که همراهتانه و می تونید از بازدیدکنندگان غرفه خود، ایمیلشان رو در صورت تمایلشان ثبت کنین.

۵) امضای ایمیل شخصی: در امضای ایمیل شخصی تون، نوشته ای رو بذارین، که به فرم ثبت ایمیل لینکه.

۶) اتفاق: در رویدادهای مختلفی که برگزار می کنین، از همایش و جلسه بگیرین تا دوره آموزشی، می تونید از مخاطبان تون ایمیل جمع بیاری کنین.

۷) تشویق کارمندان: کارمندان تون رو واسه جمع بیاری ایمیل تشویق کنین (مثلا با جایزه، افزایش حقوق، مرخصی و…).

۸) امکانات: به کاربران تون یه اینفوگرافی خوب، یه راهنمای کامل (مثلا واسه نوشتن طرح کار و کاسبی)، بررسی سئو رایگان، سِت آیکن های Business واسه Illustrator و… بدین و در ازای اون، از اون یه ایمیل بخواین.

۹) تشویق به دعوت دوستان: از کاربران بخواین که دوستان شون رو واسه ثبت ایمیل دعوت کنن و ازای اون، به اون ها (مثلا) یه بن تخفیف بدین.

۱۰) به کار گیری Light Box: ترتیبی بدید تا وقتی که یه کاربر وارد وب سایت شما شد، یه Light Box ظاهر شه و از کاربر، ایمیلش رو بخواد.

۱۱) اشتراک با دوستان: همیشه یه لینک اشتراک گذاری با دوستان از راه ایمیل، در همه ایمیل های خود بذارین.

۱۲) قبل از راه اندازی سایت: وقتی که وب سایت تون رو راه اندازی نکرده اید، یه فرم در اون بذارین که اگه کسی وارد وب سایت تون شد، از اون ایمیلش رو بخواد.

۱۳) Tab جدید در فیس بوک: یه Tab جدید در صفحه تجاری فیس بوکتان بسازین که شامل فرم ثبت ایمیل می باشه.

۱۴) تخفیف مخصوص خبرنامه: یه تخفیف جداگونه و مخصوص، فقط و فقط واسه ثبت نام در خبرنامه اختصاص بدید. تاکید می کنیم که این تخفیف رو فقط واسه این یه مورد به مخاطبان تون بدین.

۱۵) تلفن: اگه کسی با شرکت شما تماس گرفت، صحبت رو تا وقتی که از اون یه ایمیل نگرفته اید قطع نکنین!

۱۷) کانال تلگرام: در کانال تلگرام خود بخواین که ایمیل شون رو در ازای دریافت چیزی (نمونه طرح کار و کاسبی، قالب Word Press، بررسی رایگان سئو و…) به شما بدن. آیدی ادمین کانال رو هم در دسترس مخاطب بذارین.

۱۸) گروه تلگرام: اگه گروهی در تلگرام دارین، قوانین خود رو در گروه، Pin کنین و یکی از قوانین رو اعلام یه نشانی ایمیل و نشانی صفحه لینکدین (واسه ردگم کنی!) وضع کنین.

۱۹) انتهای مقالات: اگر فکر می کنین مزاحمتی واسه کاربران تون به وجود نمی آید، یه باکس دریافت ایمیل رو در انتهای هر مقاله بذارین.

۲۰) کامنت ها: هرکی که بخواد واسه پست بلاگ شما کامنت بزاره، باید ایمیل خود رو وارد کنه!

  • Follow