۴ بُعد اصلی که شکست یا پیروزی برندینگ‌تان را رقم می‌زند

۴ بُعد اصلی که شکست یا پیروزی برندینگ‌تان را رقم می‌زند

اولین چیزی که بعد از شنیدن نام یه برند به ذهن مون می رسد لوگو و وب سایت اون هستش!

خیلی از افراد فکر می کنن یعنی همه ی ویژگی های چشمی مربوط به کسب و کارشون (لوگو، سایت، بروشور، کارت ویزیت و…) اگر برندینگ خیلی خیلی بالاتر از این حرف هاست!

باید بدونین که برندینگ، اصلی ترین و مهم ترین هدف در کار و کاسبی شماس و بیشتر از اون چیزی که تصور کنین ارزشمندتر نسبت به مثلا یه طراحی وب سایته!!

با «» همراه باشین.

۱٫ شخصیت شما

به خودتون اجازه ی این رو بدین که بدرخشید!

خیلی با اهمیته که به عنوان یه مدیر و رهبر کار و کاسبی تون طوری برخورد کنین که انگار مشتریان شما مانند دوستان نزدیک شما هستن.

بهترین راه واسه این که ثابت کنین که مشتری رو جذب کرده اید اینه که “واقعا” از کار کردن واسه اون ها لذت ببرین و این کار باعث می شه تا شخصیت حیرت انگیزی واسه شما تجلی کنه. پس خودتون باشین و از کارای خود لذت ببرین!

۲٫ تعهدات برندتون

تعهدات شما باعث می شه که مشتریان بفهمن که به چه دلیل باید شما رو به جای برند دیگری انتخاب کنن یا نکنن.

Holly Chantal، کارشناس برند در می گوید:

“ما معمولا در روند برندینگ این طور کار می کنیم که تلاش می کنیم مثلا، ۴ تعهد رو که بیشتر از هر تعهد دیگری می تونه مخصوصا بودن و جدا بودن یه برند کمک کنه انتخاب می کنیم و بعد از اون یکی از این ۴ تعهد رو به عنوان یه هویت از برند نامبرده، درنظر می گیریم و شروع می کنیم به برندسازی براساس این تعهد.”

مثلا دیجی کالا وعده اصالت کالا و ارسال سریع اون رو می دهد؛ وال مارت قیمت پایین رو به شما وعده می دهد و اپل، جدا بودن رو (Think Different).

۳٫ هویت چشمی برندتون

بیشتر اوقات هویت چشمی برندتون (مثل لوگو، فونت، رنگای سازمانی و…) اولین برداشت رو از شما در مخاطب به وجود می آورد.

پس خیلی با اهمیته که اِلِمون های چشمی برندتون به دقت بتونن اون هویتی رو که شما از برندتون می خواهید به نمایش بذارین رو نشون بدن.

وب سایت تون، صفحه فیس بوک تون، کارت ویزیت و بروشور تبلیغاتی تون بخشی از عوامل چشمی هستن که در نگاه اول، یه تصور از برندتون واسه مخاطب می سازه.

مهم ترین نکته ای که درباره اهمیت هویت چشمی برندتون باید بدونین اینه که:

کیفیت هویت چشمی تون می تونه به مخاطب حالی کنه که در چه سطحی قراره از شما خدمات بگیره و کیفیت کار شما در چه حده.

هم اینجور پیامی که در المانهای چشمیتون به مخاطب القا میشه رو هم بسیار مهم بدونین!

وقت زیادی ندارین تا (مثلا تو یه لوگو) بتونین یه عالمه با مشتریتون حرف بزنین!

وقت تون واسه جلب توجه در پیش مشتری بسیار کمه و پس نیاز دارین که پیامی رو به صورت به طور کامل کوتاه و شفاف از راه هویت چشمیتون به مخاطب القا کنین.

۴٫ اون چه که مردم درباره شما می گن!

واقعا وقتی که در اون زندگی می کنیم عصر ارتباطاته!

همه با هم در رابطه هستن و گاه دیده ایم که حتی یافته های یه سری انتخابات و یا تغییر یه حکومت (مثل مصر) به دست اینترنت و کلا همین رابطه بین مردم شکل گرفت.

این موضوع مطمئنا واسه برندینگ شمام اهمیت داره!

چه بد باشین و چه خوب، مردم به احتمال زیاد در مورد شما صحبت می کنن.

درسی از شکلات نوتلا

یه نگاه به برند شکلات نوتلا که در اینستاگرام دادوفریاد کرده بندازید!

هیچکدام از اون ها هم بوسیله خود نوتلا طراحی نشده و خود مردم از اون یه برند خیلی قوی ساخته ان؛ خود من با این برند در اینستاگرام آشنا شدم!!!

مطمئن باشین اگه بتونین یه حس به خصوصی رو واسه مشتریان تون به وجود بیارید، واسه همون حس، معروف میشین و درباره اون، مردم با هم صحبت می کنن (چه حس منفی بدین و چه مثبت، چه حس آرامش بدین و چه هیجان، چه حس قدرت بدین و چه حس معنویت).

برند شما چه حسی به مردم میده؟

دوست دارین مردم شما رو چیجوری یاد کنن؟؟

دوست دارین چه ویژگی خاصی از شما دهن به دهن در میان مردم بچرخد؟؟

واسه اون روش هدف دار بچینید.

مطمئن شید که تیم مناسبی واسه تحقیق و مانیتورینگ در شبکه های اجتماعی، انجمن های اینترنتی (Forum)، سایت ها و… دارین.

در هر لحظه اطلاع داشته باشین که در مورد کار و کاسبی تون چه حرفایی رد و بدل می شه. همه ی این ها به این موضوع کمک می کنه که بتونین بهتر فهمیده باشین که مردم چه دیدگاه و حسی نسبت به برندتون دارن.

شما حق انتخاب دارین!

خبر خوب اینه که شما در مورد این ۴ جنبه که در موردش صحبت کردیم حق انتخاب دارین!

  • شما می تونید در کار و کاسبی تون هر بُعدی رو که دوست دارین، از شخصیت خودتون بروز کنین.
  • شما می تونید در انتخاب تعهدات تون و نتیجه ای که باید بده سهیم باشین.
  • می تونید تصمیم بگیرین که هویت چشمی شما، چه پیامی رو به مخاطب القا کنه (مثلا این که لوکس هستین یا اقتصادی، هیجان انگیز هستین یا آرامش بخش و…)
  • و در آخر می تونید با تنظیم خدمات و کالاهایی که ارائه می بدید، حرف های بین مردم رو هم در مورد اجناس و خدمات برندتون تنظیم کنین.

به نظر شما برنده های ایرونی در کدوم زمینه از این ۴ مورد ضعیف تر یا قوی تر عمل کرده ان؟

کدوم برنده ها بهترین هویت چشمی رو از خودشون به نمایش گذاشته ان؟

کدامشون تونسته که خوب در میان مردم به محبوبیت برسه؟

از قبل از نظرات شما ممنونیم!

  • Follow
Share