۴ کمپین خلاقانه از ایرلاین‌ها در زمینه بازاریابی محتوایی – بخش دوم

در بخش اول ۴ کمپین خلاقانه ی ایرلاین ها در مورد بازاریابی محتوایی با کمپین هایی که بوسیله هواپیمایی ایسلند و WestJet اجرا شد آشنا شدیم. در بخش دوم ۴ کمپین خلاقانه ی ایرلاین ها در مورد بازاریابی محتوایی، کمپین های هواپیمایی Virgin America و امارات (Emirates) رو بررسی می کنیم. با همراه باشین:

۳) هواپیمایی Virgin America

  • نام کمپین: Between Meetings
  • مجری: هواپیمایی Virgin America
  • وسیله ها: بخش بلاگ وب سایت
  • هدف: جذب Lead / جلب اعتماد به برند

کمپین Between Meetings به جرأت یکی از کمپین های موفق و فکر شده در مورد ی می باشه.

تو یه سریِ مقالات (Series of Blogposts)، هواپیمایی Virgin America همه کارایی رو که یه مسافر می تونه در عرض یه ساعت، در مسافرت به شهرهای جور واجور انجام بده، معرفی کرد. یه راهنمای سفر تموم عیار واسه سفر به شهرهای جور واجور آمریکا.

Between Meetings هواپیمایی Virgin America

از اسکیت سواری در مونترال گرفته تا کتابخونه ی Kurt Vonnegut در ایندیاناپولیس، Virgin America راهنماهای جامعی رو واسه هر شهر تدارک دیده؛ طوری که خوندن و بررسی اون ها هر فردی رو واسه سفر کردن به هیجان آوردن می کنه.

به چه دلیل این کمپین موفق بود؟

وقتی وارد یه شهر نامعلوم می شید، از این که نمی دونین در این تایمی که در این شهر هستین باید چیکار کنین کلافه می شید و حوصله تون سر می رود!

اما ویرجین-امریکا اجازه نمی دهد حوصله ی شما سر بره! این ایرلاین با ارائه ی راهکارها و پیشنهاداتی حیرت انگیز، حتی واسه چند ده دقیقه موندن تو یه شهر هم می تونه واسه شما برنامه ریزی کنه.

اون ها پیشنهادات متنوعی واسه سفر چند دقیقه یا چند ساعتی شما میدن. از مکان های تفریحی و فرهنگی بگیرین، تا رستوران ها و طبیعت و ورزشگاه بسکتبال!

از طرفی Virgin America از کاربران خود می خواهد که اطلاعات و تجربه ی خود رو هم در کامنت ها اشتراک گذاری کنن. هم اینکه با اشتراک اون در شبکه های اجتماعی، افراد بیشتری از مطالب اون ها بهره می بردن و چه بسا این افراد، مشتریان احتمالی ویرجین-امریکا باشن!

۴) هواپیمایی امارات

  • نام کمپین: Be There
  • مجری: هواپیمایی امارات
  • وسیله ها: رسانه های جمعی (تلویزیون، رسانه های اجتماعی، ویدیویی و…)
  • هدف: پروموت برند

پس از جست و جوی فراوون از بین مستعدترین کارکنان هواپیمایی امارات، در آخر ۷ نفر به عنوان «Globalistas» واسه یه ماجراجویی حسابی انتخاب شدن!

کمپین Be There از هواپیمایی امارات

این افراد باید به کشورای مختلفی در سرتاسر دنیا سفر می کردن و درباره ی جواهراتی مخفی گزارش جفت و جور می کردن. این سفر همراه با ماجراجویی هایی هیجان انگیز همراه بود. همه مراحل و و… هم بوسیله خود هواپیمایی امارات جفت و جور شده بود.

کمپین با سفر Rahed Ammoura (یکی از مربیان اتاق خلبانی در هواپیمایی امارات) به بالی شروع شد. سفر اون با پروازهای روزانه ی امارات به این جزیره هم همزمان گردید. هم اینکه هواپیمایی امارات در این کمپین با National Geographic جهانی هم همکاری کرد و اینجوری، یه اطلاع رسانی وسیع از این ماجراجویی در دنیا انجام شد.

کمپین Be There از هواپیمایی امارات

به چه دلیل این کمپین موفق بود؟

با این کمپین، هواپیمایی امارات دو مورد رو به نمایش گذاشت:

  • این که چقدر واسه کارکنان خود ارزش قائله.
  • این که سفر کردن چقدر می تونه هیجان انگیز و ماجراجویانه باشه! ماد به برند

هواپیمایی امارات با همکاری National Geographic، یه داستان سرایی قشنگتر و تجربه ای هیجان انگیز رو به سفردوستان سراسر دنیا مخابره کردن و در مورد ی هم، با استفاده ی بهینه از شبکه های اجتماعی، کاربران رو تشویق به اشتراک این محتوا کردن.

  • Follow

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *