۴ گام اصلی بازاریابی درونگرا (گام اول – جذب مخاطب)

اگه یادتون باشه، در مقاله بازاریابی درونگرا چیه، گفتیم که واسه اجرای بازاریابی درونگرا، ۴ قدم اصلی رو باید ورداریم. این ۴ قدم اصلی شامل موارد زیره:

  • جذب مخاطب
  • تبدیل مخاطب به مشتری احتمالی
  • تبدیل مشتری احتمالی به مشتری
  • تبدیل مشتری به هوادار (Fan)

بسیار ، پس ما باید:

  • ناشناس مخاطب: اول از هر چیز یه ناشناس رو به مخاطب خود تبدیل کنیم؛
  • مخاطب مشتری احتمالی: جذاب و کارگشا باشیم و از این رو، اون رو به یه مشتری احتمالی تبدیل کنیم؛
  • مشتری احتمالی مشتری: نیاز اون رو جواب بدیم و اون رو مجبور به خرید کنیم؛
  • مشتری هوادار: و در آخر با ترفندهای بازاریابی درونگرا، اون رو به طرفدار برند خود تبدیل کنیم.

چیجوری این کارا رو با به کار گیری دیجیتال مارکتینگ انجام بدیم؟ با Modir TV همراه باشین تا جواب این سوال رو پله به پله پیدا کنین. :

جذب مخاطب:

تبدیل ناشناس به مخاطب در بازاریابی درونگرا

 

درسته که ما دنبال جذب مخاطب بیشتر و بیشتریم؛ اما نه هر مخاطبی! ما دنبال این هستیم که مخاطب مناسب رو به سایتمون بیاریم. ما مخاطبانی رو می خواهیم که به مشتری احتمالی تبدیل شن. مشتریائی احتمالی، که شاید روزی به خریدار تبدیل بشن.

این مخاطب مناسب که در موردش صحبت می کنیم، مشتری های ایده آل ما یا همون Buyer Personaها هستن.

، آرزو شماس در مورد این که مشتری ایده آل من چه شکلی هستش؟ ویژگی های شخصی اون شامل چه مواردی ست؟ رفتارای خارجی اون چیجوریه؟

بعضی از مهم ترین روش ها واسه جذب مخاطب مناسب به سمت وب سایت تون، این ۴ مورده:

  • بازاریابی محتوا – مقاله نویسی (Blogging): در بازاریابی درونگرا همه چیز با مقاله نویسی شروع می شه. یه بلاگ مناسب که محتوای جذاب و کارگشا داره، بهترین راه واسه جذب بازدیدکنندگان جدید به سایت شماس.

    واسه این که با به کار گیری Blogging بخواین مشتریان آینده ی خود رو جذب کنین، محتوای شما باید واقعا آموزشی و کارگشا بوده، و حتی الامکان، جواب گوی همه سوالات مشتریان تون باشه.

  • بازاریابی موتورهای جست و جو – سئو (SEO): اولین کاری که مشتریان شما واسه خرید آنلاین خود انجام میدن، جست و جو کردن عبارتی در گوگله تا جواب سوال (یا نیاز) خود رو از این روش پیدا کنن. پس شما باید مطمئن شید که هر زمان و هر مکان که مشتری احتمالی شما عبارتی رو (در رابطه به کالا و خدمات تون) جست و جو کرد، سایت شما در یافته های اولیه باشه (حالا یا با سئو یا با تبلیغات گوگلی).
  • بازاریابی محتوا – صفحات وب سایت: صفحات وب سایت شما، ویترین دیجیتالی کار و کاسبی تون هستن. این صفحات باید دارای محتوایی باشن که وب سایت شما رو به یه فانوس دریایی تبدیل کنه. فانوسی که کشتی های مشتری ها رو واسه گرفتن تصمیم درست، راهنمایی کنه.
  • بازاریابی رسانه های اجتماعی – اشتراک در شبکه های اجتماعی: مبنای یه روش هدف دار موفق بازاریابی درونگرا، تولید محتوای کارساز و جذاب و بازنشر اون ها در شبکه های اجتماعی ست. این کار علاوه بر این که باعث بالا رفتن درگیری (Engagement) مخاطب با برند شما می شه، می تونه ترافیک هدف دار زیادی رو هم به سمت وب سایت شما روونه کنه.

با همراه باشین.

  • Follow

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *