۴ گام اصلی بازاریابی درونگرا (گام سوم – تبدیل مشتری احتمالی به مشتری)

واسه کسائی که تازه به جمع ما ملحق شدن (!) باید بگیم که این مقاله، سومین مقاله از سری «۴ قدم اصلی بازاریابی درونگرا» هستش. ۴ گامی که به ترتیب زیر هستن:

  • قدم اول بازاریابی درونگرا: جذب مخاطب
  • قدم دوم بازاریابی درونگرا: تبدیل مخاطب به مشتری احتمالی

پس از این که تونستید مخاطبان رو وارد سایت خود کنین و با ترفندهای بازاریابی درونگرا، اونا رو به مشتری احتمالی تبدیل کنین، نوبت اون هستش تا به قسمت شیرین داستان نزدیک تر شیم! تبدیل مشتریان احتمالی به خریداران پایانی!

روشای تبدیل مشتری احتمالی به خریدار پایانی

۳ روش رو واسه اینکه بتونیم با به کار گیری دیجیتال مارکتینگ، مشتریان احتمالی رو به مشتریان قطعی و خریدار پایانی تبدیل کنیم، در این بخش معرفی می کنیم:

دیجیتال

  • مدیریت رابطه با مشتری – CRM: همه اطلاعات مربوط به مشتریان، شرکتا و همه معاملات و همکاریای خود رو بایگانی و دسته بندی کنین. این اطلاعات باید همیشه در برابر دید شما باشن و دسترسی به اونا همیشه ممکن باشه. یکی از بهترین کارایی که می تونین در این مورد انجام بدین، انتخاب یه نرم افزار CRM مناسب واسه سازمان تون و کار کردن با اون هستش.
    یه نرم افزار CRM مناسب، باعث می شه که شما همیشه اطلاعات لازم خود رو در مورد مشتریان احتمالی و درگاهایی که از راه اونا، این مشتریان رو جذب کردین، داشته باشین و این موضوع، فروش رو واسه شما بسیار ساده تر می کنه.

  • کامل سازی «تیم بازاریابی و فروش» با «CRM»: از کجا قراره بفهمین که کدوم فعالیت بازاریابی تون منتهی به جذب مشتریان احتمالی بهتری شده؟ تیم فروش (یا مثلا Call Center) شما تونسته ان خوب مشتریان احتمالی رو به خریدار تبدیل کنن؟ مهارت اونا در فروش و گفتگو چقدر بوده؟
    کامل سازی با نرم افزار CRMتان می تونه به شما کمک کنه تا اندازه هماهنگی تیم بازاریابی و تیم فروش رو آزمایش کنین. این که تیم بازاریابی چقدر تونسته مشتری احتمالی جذب کنه، و تیم فروش، تونسته چه تعدادی از اونا رو به مشتری قطعی تبدیل کنه؟
  • ایمیل مارکتینگ: اگه مخاطب شما روی یکی از Call to Actionهای شما کلیک کنه و گیریم که فرماتون رو هم پر کنه، پی دی افی رو هم که واسه دانلود گذاشته اید، دانلود کنه، اما…. هنوزم حاضر نیس تا از شما خرید کنه؛ در این جا تعدادی ایمیل که محتوایی به درد بخور، جذاب و در رابطه دارن می تونه به کارتون بیاد و مشتریان احتمالی رو به خرید نزدیک تر کنه.

با «» همراه باشین.