۵ روش بازاریابی برای استارت آپ‌ها در سال ۲۰۱۶

۵ روش بازاریابی برای استارت آپ‌ها در سال ۲۰۱۶

دنیای کسب و کارا به سرعت در حال تغییره و هر روز تماشاگر ظهور یه روش جدید و به درد بخور، و کهنه و بی اعتبار شدن روشی دیگه هستیم!

شک نداشته باشین شما به عنوان یه «استارت آپ»، بیشتر از دیگر کسب و کارا احتیاج دارین تا روش های بازاریابی خود رو به روز کنین! مثلا شک نداشته باشین می دونین که از بازاریابی رسانه های اجتماعی باید به بهترین شکل ممکن استفاده کنین.

بسیار ! در این مقاله می خوایم تا شما رو با ۵ روش بازاریابی واسه استارت آپ ها در سال ۲۰۱۶ آشنا کنیم؛ با Modir TV همراه باشین:

بازاریابی استارت آپ ها: ۱) ساخت ویدیو

مردم کمی تنبل تر شده ان! اون ها کلیک کردن روی دکمه Play یه ویدیو رو به خوندن یه مقاله یا بروشور و… بهتر می دونن.

شاید می گویید هزینه اش زیاده. موضوع اینه که ما قرار نیس تیزرهای تبلیغاتی مرسدس بنز رو بسازیم! یه ویدیوی ساده و سریع که استارت آپ و یا یکی از خدمات شما رو توضیح می دهد؛ و از چند اسلاید ساده تشکیل شده باشه، هزینه زیادی به دنبال نداره! (شاید خودتون هم بتونین با دانشی ابتدایی از After Effects درستش کنین!).

بازاریابی استارت آپ ها: ۲) دقیق شدن و فوکوس کردن بر افراد

تا صحبت از می شه، همه به این فکر می کنن که باید یه سیل از جامعه هدفشون رو به مخاطب خودشون تبدیل کنن و این اصلا روش درستی نیس!

شما باید در اول ذره بینی به دست بگیرین و از کل خود، اول به سراغ اون ۲۰ درصدی برید که ۸۰ درصد نتیجه رو واسه شما به دنبال دارن. به قول ، مدیر شرکت تبلیغاتی شیکاگو:

روی مشتریان و مخاطبین الان خود تمرکز کرده و اون ها رو تبدیل به مشتریان وفادار خود کنین؛ مشتریائی که در آینده تبدیل به سفیران برند شما واسه دیگه افراد می شن.

بازاریابی استارت آپ ها: ۳) معروفیت شما در دنیای آنلاین

کم و بیش درباره بازاریابی اینترنتی (آنلاین) و روش های جور واجور اون اطلاع دارین. صحبتی که این جا با شما داریم اینه که فعالیت های شما در دنیای آنلاین می تونه با یه محتوای نادرست نصف مشتریان تون رو از شما فراری بده! یا مثلا کاری کنه که مورد تمسخر واقع شید…

از همون روز و لحظه اول که در دنیای اینترنت، شروع به تولید محتوا کردین؛ باید حواستون جمع باشه که همه فعالیت های شما با برند شما و هویت اون سازگاری داشته باشن. از همون اول باید جوری کار کنین که علاوه بر گوگل، مطالبتان واسه مردم هم جذاب و کاربردی باشه.

بازاریابی استارت آپ ها: ۴) بازاریابی آفلاین رو حتما در نظر داشته باشین!

در اینکه بازاریابی اینترنتی تبدیل به کلیدی ترین راه حل واسه بازاریابی استارت آپ ها شده شکی نیس! اما هیچوقت نباید بازاریابی آفلاین رو ندیده بگیرین! بذارین کالا و خدمات شما در دنیای واقعی و جدای از فضای مجازی هم حرفی واسه گفتن داشته باشه.

بازاریابی استارت آپ ها: ۵) بازاریابی محتوایی در راهی درست

مطمئن باشین که فقط تولید محتوا واسه پیشرفت تون کافی نیس. مطالبی که در صفحات اجتماعی و سایتای خود کار می کنین باید محتوای قوی و کاربردی و جواب دهنده نیازها و سوال های مشتری داشته باشن، وگرنه یه گونی مطلب غیر در رابطه هیچ فرقی با یه سایت خالی نخواد داشت.

می تونید به مقاله «چیجوری در ۶ قدم، محتوایی بنویسیم که خونده شه؟» مراجعه کنین. علاوه بر اون، از اهمیت تصاویر، اینفوگرافی ها، ویدیوها، پادکست ها و بقیه المان های محتوایی غافل نشید!

این نکته رو هم در نظر بگیرین که با در نظر گرفتن تغییرات گذشته گوگل، محتوای در رابطه و با ارزش در آینده تبدیل به «نفت خام فضای مجازی» می شن!! واسه سایت تون حواستون باشه که از همون اول سایت نفت خیزی رو طراحی کنین!

  • Follow
Share