۵ روش برتر و پربازده برای بازاریابی SAASها

۵ روش برتر و پربازده برای بازاریابی SAASها

وب سایت نرم افزار آنلاین CRM دارین؟ یا نرم افزار حسابداری آنلاین؟ یا سیستم مدیریت کمپین تبلیغاتی در وب سایت تون دارین؟ شایدم نمی دونین و دوست دارین بدونین که SAAS چیه؟ یا شایدم می دونین و دوست دارین بهترین روش ها واسه تبلیغ و ترویجش رو بشناسین؟

در هر صورت جای درستی اومده اید. شروع کنین! قبل از این که بخواین ۵ روش برتر و پربازده واسه بازاریابی SAASها رو بشناسین، باید بدونین که اصلا این SAASها چی هستن:

SAASها چه هستن؟

SAASها وب سایت هایی هستن، که در واقع نرم افزارند!

مثلا بعضی از اون ها واسه مدیریت حسابداری، بعضی واسه مدیریت کمپین شبکه های اجتماعی، بعضی هاشون واسه CRM و…

در واقع شما به جای این که یه نرم افزار رو با قیمتی گران بخرین، از وب سایتی که همون کار رو براتون می کنه (با قیمت خیلی کمتر) استفاده می کنین. مانند:

  • نرم افزار CRM آنلاین: Insightly.com
  • نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین: Taskulu.com
  • نرم افزار حسابداری آنلاین: Kashflow.com
  • نرم افزار مدیریت کمپین های ایمیل مارکتینگ: Aweber.com
  • و…

بعضی از بزرگترین شرکت هایی که از این نوع خدمات ارائه میدن این ها هستن:

  • گوگل
  • Dell
  • یاهو
  • مایکروسافت
  • سیسکو
  • اوراکل
  • AT&T
  • IBM
  • و…

که طبق گفته موسسه پژوهشی گارتنر، درآمدشون در ۲۰۱۲ به بالای ۱۴٫۵ میلیارد دلار رسیده است!

SAASها در ایران هم هستن!

اما در ایران هم هستن برنده ها و استارت آپ های مختلفی که این نوع خدمات رو ارائه میدن. مانند «تسکولو» (واسه مدیریت پروژه)، «دیدار CRM» واسه مدیریت رابطه با مشتری و… (اگه برنده های ایرونی دیگری هم می شناسید، در کامنت به ما معرفی شون کنین).

خلاصه این که در این متن، شش مورد از پربازده ترین روش ها و درگاه ها رو واسه گسترش (و تبلیغ) این نوع کسب و کارا بررسی می کنیم:

روش اول: وب سایت تون رو سئو کنین

الکی نیس که بیشتر از نود درصد درآمد سایتی مثل گوگل از اینجور تبلیغاتی سر میگیره.

با ، شما سیلی از مخاطبان مربوط به خدمات و کالای خود رو روونه سایت خودتون کرده اید.

هم اینجور اگه تایم محدودی دارین و می خواهید تا در فاصله سئو شدن سایت تون هم، ترافیک ارگانیک از گوگل بگیرین، از تبلیغات کلیکی گوگل استفاده کنین.

روش دوم: از تبلیغات بنری استفاده کنین

تبلیغات نمایشی در وب سایت های پربازدید (به خصوص در وب سایت های در رابطه) هم روش فوق العاده دیگری واسه افزایش آگاهی بخشی به مخاطبانه.

هرچند حالا با حضور نرم افزارهایی که تبلیغات ناخواسته اینترنتی رو حذف می کنن، حس می شه که این روش دیگه کاربردی نداره؛ اما ما به شما اطمینان می بدیم که این روش بازم پربازده می مونه.

پس حتماً در کمپینای تبلیغاتی خود، بودجه کافی رو واسه این روش کنار بذارین.

روش سوم: در وب سایت خودتون هم نظر همه رو جلب کنین

حتی پس از اینکه مخاطب به سایت شما اومد هم اون رو هدف محتواهای جذابتان کنین.

بازم باید واسه شناساندن امتیازات و منافعی که واسه اون میارید وقت بذارین.

این مقاله می تونه به شما کمک کنه: «چیجوری در ۶ قدم، محتوایی بنویسیم که خونده شه؟»

به دو نکته توجه کنین:

  1. محتوای جذاب: محتوایی که در سایت یا سیستم تون قرار می بدید، باکیفیت و پرستیژ بالاتری از اون چیزی که در تبلیغات تون استفاده کردین باشه؛ طوری که مخاطب رو واسه دفعه بعدی، علاقه مند به اومدن به سایت تون، حتی به بهونه دیدن محتوای به درد بخور و جذابتان کنه!
  2. آرامش چشمی مخاطب: یادتون باشه که شما مسئولیت آرامش چشمی مخاطب رو هم رو دوش دارین؛ کاری نکنین که از مراجعه به شما پشیمون شه!

روش چهارم: تبلیغات در شبکه های اجتماعی رو یادتون نره

این روش تبلیغات، راهی طلایی به طرف اهداف مالی و تبلیغاتی شماس. باور نمی کنین؟

نگاهی به سهام شرکتای بزرگی مثل گوگل و لینکدین و توییتر بندازید.

شما می تونید با به کار گیری این روش، با پرداختی کم، مخاطبین بسیار زیادی رو به خصوص در نسل های جوون تر، به خودتون جذب کنین.

اما نکته ای رو یادتون نره:

فرق میان تبلیغات به درد نخور و انفجار موفقیت در این روش، خط بسیار باریکیه! حتماً در این روش از نیروهای متخصص کمک بگیرین.

این مقاله می تونه به شما در شبکه های اجتماعی کمک کنه: ۱۴ ایده باحال واسه حضور تجاری موثر در شبکه های اجتماعی! – بخش اول

روش پنجم: ویدیو کلیپ های آنلاین

یکی از مهم ترین و پربازدیدترین رسانه های تبلیغاتی، همین کلیپ های پرطرفدار آنلاینه.

دو کار رو می تونید بکنین:

  1. تبلیغ در اول ویدیوهای در رابطه: یوتیوب، آپارات و… به شما اجازه میدن که قبل از بعضی ویدیو ها، تبلیغات تون رو به نمایش بذارین؛ و یا علامت تجاری شما رو، متن تبلیغاتی شما و… رو در بین ویدیو به نمایش بزاره.
  2. اگه خودتون ویدیو ساختید: اگه می خواهید مستقیما ویدیو تبلیغاتی خود رو در یوتیوب یا… بذارین، یادتون باشه از هشتگ ها و کلمات در رابطه و جذب کننده واسه مخاطب مناسبتان استفاده کنین تا دیده شید.

حالا در آخر این متن، فکر کنین مناسب ترین روش تبلیغاتی در اینترنت و رسانه های اجتماعی واسه شما چیه؟

کدوم شرکت ها ارائه دهنده اون خدمات هستن؟

اگه شرکت موفقی رو در این مورد (SAAS) در ایران می شناسید، حتما کامنت کنین!

  • Follow
Share