۵ نکته برای از بین بردن اختلاف بین کارمندان شرکت

۵ نکته برای از بین بردن اختلاف بین کارمندان شرکت

بالاترین درجه فاجعه ای که می تونه واسه یه استارت آپ (و یا هر کارآفرینی دیگه) اتفاق بیفته اینه که بین کارکنان اون اختلاف بیفته و این تنش، چه بلاهایی که بر سر شرکت و اهدف اون نمی آورد!!

این مقاله به شما ۵ نکته رو واسه آموزش می دهد. با Modir TV همراه باشین:

نکته ۱:

با هر دو طرف بحث به صورت جداگونه صحبت کنین. با این کار شما داستان رو از زبون هر کدامشون به صورت جداگونه خواهید شنید. فقط گوش کنین و دلخوری هاشون رو بشنوین؛ اصلا (در مرحله اول) واسه هیچکدام از اون ها حکم ندین (حق رو به کسی ندین).

نکته ۲:

مسئله اصلی دعوا رو پیدا کنین. ببینین کارمندانتان به چه دلیله که با هم اختلاف دارن. بعضی وقتا فرق قومیتی یا بعضی وقتا فرق جنسیتی منتهی به یه بحث می شه. بعضی وقتا، فرق در اندازه علم و تجربه ی تخصصی و فنی باعث می شه که دو یا چند نفر با یه دیگه اختلاف پیدا کنن.

در هر صورت شما به عنوان رهبر تیم، باید تلاش کنین تا اون جا که ممکنه، واسه موضوعات اصلی و ریشه ای دلخوری ها، راه حل پیدا کنین، نه فقط دعوایی که شروع گشت و تموم شده. چون ممکنه به همین دلیلی که امروز بحث اتفاق، روز دیگه و روزای دیگه هم بحث و اختلاف پیش بیاد و در اون زمان، کنترل این اختلاف و درگیری خیلی سخت تر هستش!

نکته ۳:

هر دو کارمند رو در مقابل هم احضار کنین و به اون ها اجازه بدید تا با نظم و آرامش با همدیگه صحبت کنن. اجازه بدید که کارمندانتان احساساتشون رو بگن تا احساسات سرکوب شده ی اون ها منتهی به دعوای بعدی بینشون نشه! خیلی از اوقات، اطلاع نداشتن از منظور و احساس فرد مقابله که کار رو به بحث و جنگ می کشوند.

نکته ۴:

چند راه حل پیشنهاد بدید. این راه حل ها باید جوری باشن که هر دو طرف مجبور شن از موضع خود کوتاه بیان. پیشنهاداتی که به تغییر رفتار فقط یکی از دو طرف بحث منجر شه، اصلا پیشنهادات مناسبی نیستن.

نکته ۵:

رابطه نزدیک با کارمندان، از ابتدایی ترین ملزومات رهبری تیم است. همیشه تلاش کنین رابطه نزدیکی با کارمندانتان داشته باشین. از مشکلات و احساسات اون ها بدونین. این کار از بحث ها و اختلافات آینده جلوگیری می کنه و باعث می شه آرامشی که مدنظرتونه، به مدت طولانی تری حکم فرما شه.

  • Follow
Share