۵ پرسش مهم درباره مشتریانتان، که باید قبل از هر فعالیت تبلیغاتی از خودتان بپرسید

کافی ست تا سری به چند سایت معروف مانند ورزش سه، خبرگزاری فارس و… بزنین و تا دلتون بخواد، بنرهای تبلیغاتی برنده های جور واجور رو واسه کمپین های تبلیغاتی شون ببینین.

چند تایشان رو باز کنین و ببینین از چه ترکیبی از صدا، تصویر، انیمیشن، ویدیو، لحن متن ها، شعارها و… استفاده کرده ان.

هر کدوم اون ها (البته اگه اصولی کار کرده باشن!)، متناسب با مخاطباشون (و البته شخصیت برندی که دارن) از این اِلِمون ها (لحن متون، عکس، ویدیو و…) استفاده کرده ان.

حالا برگردین به کمی عقب تر!

به چه دلیل از اون وب سایت واسه استفاده کرده ان؟ به چه دلیل مثلا از اینستاگرام استفاده نکردن؟

اصلا به چه دلیل بودجه اطلاع رسانی از کمپین شون رو در اینترنت خرج کرده ان؟ به چه دلیل در تلوزیون یا رادیو یا هر رسانه دیگه این کار رو نکرد ه ان؟

باید قبل اینکه بخواین کمپینی رو شروع کنین، این ، تا بتونین بیشترین بازدهی رو از بودجه ای که درنظرگرفته اید، داشته باشین.

سوال ۱: عکس؟ متن؟ ویدیو؟ مقاله؟ بروشور؟ کدوم روش رو می پسندند؟

مشتری ایده آل شما، کدوم روش رو دوست داره؟ ویدیو، پوستر مفهومی، بروشور توضیحات و یا جملات کوتاه و موثر؟ جواب رو پیش خریدار جست و جو کنین، ببین کدوم رو ترجیح می دهد و مطمئن شید که بیشترین مخاطب و شنونده رو دربر می گیره.

سوال ۲: از چه لحنی واسه بیان استفاده کنیم؟

وقتی که محتوا و مفهومی رو طراحی می کنین، با چه لحنی مناسب تره که بیان شه؟ طنز؟ جدی؟ مرموز؟ مستقیم؟ پیچیده و…؟

سوال ۳: از کدوم رسانه ها استفاده می کنین؟

مشتری شما کدوم راه رو می پسندد؟ اطلاع رسانی از راه شبکه های اجتماعی؟ خوندن در وبلاگا؟ تبلیغات آنلاین؟ و یا پست مستقیم؟

سوال ۴: از چه نوع پیام تبلیغاتی استفاده کنیم؟

مخاطب مورد توجه شما، جزو کدوم دسته س؟ ظاهربین؟ کیفیت گرا؟ شیک و Luxury دوست داره؟ ارزون پسنده؟ خدمات پس از فروش براش مهمه یا فقط به دنبال کالای جدیده؟

هرکدوم از این طیفا و دیگه طیفا، محتوا، ادبیات و سبک بیان خاص خود رو می طلبند.

مخاطب یا مشتری شما، در کدوم دسته س؟

سوال ۵: از چه نوع مشوقی واسه خرید استفاده کنم؟

تخفیفا، خدمات پس از فروش، حمل و نصب رایگان و…

تشویق کننده های خرید، آخرین مرحله در سفر خرید هستن. همه باید متناسب با مخاطب شما طراحی شن. پس بهترین شون رو انتخاب کنین!

روشنه که سوالات دیگری هم می تونه پرسیده شه.

دفعه بعد که به خرید رفتید، خودتون رو به عنوان خریدار یه محصول بذارین.

چه نکاتی در خرید و ارائه و بسته بندی و… براتون مهمه؟

به نظر شما قبل از هر کمپین، دیگه چه سوالی رو باید درباره مشتریان مون از خودمون سوال کنیم؟

  • Follow

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *