۶ امپراطور قدرتمند شبکه‌های اجتماعی در ۲۰۱۶

بودجه ای رو واسه بازاریابی رسانه های اجتماعیَم درنظر گرفته بودم، اهدافم مشخص بود و تمایل زیادی داشتم تا ارتباطی صمیمی تر با مشتریان احتمالی و فعلیم برقرار کنم. ولی از همون اول به یه مشکل اساسی برخورد کردم. این همه شبکه اجتماعی هست، کدوم رو انتخاب کنم؟!

شاید این مورد، یکی از رقابت های بازاریابی رسانه های اجتماعی شمام باشه. با همراه باشین تا کوتاه نگاهی به این ۶ امپراطور قوی شبکه های اجتماعی (در سال ۲۰۱۶) داشته باشیم:

تلگرام (Telegram)

یکی از پرکاربردترین رسانه ها در دنیا (و به خصوص ایران) که روزانه دست کم ۲ ساعت رو از وقت کاربران، به خود اختصاص داده.

با راه اندازی سرویس کانال در این نرم افزار؛ دیگه تلگرام رو نمی تونستیم فقط به عنوان یه پیام رسان برشماریم و کم کم مجبورمون کرد تا ورودش رو به دنیای شبکه های اجتماعی شادباش بگیم!

دقت کنین که اگه خواستین یه کانال در تلگرام راه اندازی کنین، از پست کردن مطالب تبلیغاتی کلافه کننده در کانال تون دوری کنین.

باور کنین که مردم هیچ تمایلی رو واسه عضو شدن در کانالی که براشون بی فایده س ندارن! اگه هم به هر دلیلی تونسته اید Member بگیرین، اگر مطالب مورد علاقه اون ها رو درج نکنین، اون ها رو به زودی از دست میدید.

اینستاگرام (Instagram)

اینستاگرام، یکی از شبکه های اجتماعی تصویری و چشمی حساب می شه. با بیشتر از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال (که درصد خیلی از اون ها رو ایرونی ها تشکیل میدن)، و با به کار گیری فیلترهای خاص واسه ویدئوها و عکس ها، و سبک منحصر به فرد فعالیت در اون واسه جذب و جلب توجه مشتریان و کلا روی گوشیای هوشمند قرارگرفتن اون، شما می تونید در این شبکه به پیشرفت زیادی درمعرفی خود و جذب مشتری داشته باشین.

شاید اینستاگرام بیشتر واسه هنرمندان کاربردی باشه، اما با مدیریت هوشمندانه حساب کاربری تون، می تونید واسه کار و کاسبی خود هم بهره کافی رو ببرین!

هوشمندی در اینستاگرام یعنی به سبک مخصوصی عکس گرفتن، افکت ها و تغییرات مناسب ایجاد کردن و استفاده کردن از متن های جذاب و هشتگ های پربازدید!

توییتر (Twitter)

توییتر روش خوبی واسه رابطه پیدا کردن با سراسر دنیا می باشه. بیشتر از ۳۲۰ میلیون کاربر فعال، توییتر رو بالاتر از یه شبکه ساده اجتماعی و به یه نظاره گر و کارشناس واسه کسب و کارا بدل کرده.

اگه شما مطلب جالبی رو تویت کنین، دیگه کاربران هم با ریتویت (Retweet) اون، اشتراکش و به کار گیری #هشتگ_ها، به گسترش کسب و کارشما کمک می کنن.

یادتون باشه فقطً مطالب مربوط به شرکت و کار و کاسبی شما در توییتر جایی نخواد داشت، متون خنده دار، باحال و علمی باید اکثریت توییت های شما رو شامل شه! مانند یه سرمایه دار پیر رفتار نکنین!

بذارین مخاطبین، شما رو مثل خود ببینه!

لینکدین (Linkedin)

شبکه اجتماعی مخصوص افراد حرفه ای! در این شبکه اجتماعی (بر خلاف رفتاری که بعضی از کاربران دارن!) فقط مطالب مربوط به کار و کاسبی هر فرد به اشتراک گذاشته می شه. لینکدین که تازگیا بوسیله Microsoft خریداری شده، بیشتر از ۴۳۳ میلیون کاربر داره!

  • پروفایل شخصی: صفحه ای که در اون می تونید علاوه بر مشخصات خود؛ مختصری از خودتون، سلایق، تجربه ها و مهارت های کاری تون، سابقه کارتون، سازمانی که در اون مشغول به کارین، و تموم چیزی که رو که بقیه واسه شناخت زندگی حرفه ای شما نیاز دارن، ثبت کنین.

    هم اینکه می تونید با افراد مربوط به کار و کاسبی تون در رابطه باشین و مانند خیلی از شبکه های اجتماعی دیگه، مطالب خود رو با اون ها به اشتراک بذارین. البته مطالب مربوط به کار و کاسبی تون، نه عکس یه پاندای بامزه!

  • صفحه مربوط به سازمان تون: چه یه شرکت باشین، چه یه بیمارستان، چه یه وب سایت، می تونید در بخش Companies، واسه خودتون یه صفحه اختصاصی درست کنین و در اون به معرفی کوتاه سازمان تون بپردازید و مطالب مدنظرتان رو واسه Followerهایتان به اشتراک بذارین.
  • گروه های لینکدین: گروه دیجیتال مارکتینگ، گروه مهندس های مکانیک ایرونی، گروه صادرات گندم و هزاران گروه مختلفی که می تونید بسازین و یا در اون عضو بشوید و به بحث و اشتراک گذاری مطالب بپردازید (گروه لینکدین Modir TV).

فیس بوک (Facebook)

بزرگ ترین و شناخته شده ترین شبکه اجتماعی حال حاضر با یه میلیارد و ۵۵۰ میلیون کاربر فعال!

فیس بوک همیشه در حال گسترش و پیشرفت می باشه، طی ده سال، از یه وب سایت ساده که دانشجویان واسه رد و بدل کردن مطالب و مقالات شون ازش استفاده می کردن، تبدیل به بزرگترین شبکه ارتباطی آدم قرن بیستم و یکی از اصلی ترین وسایل شده!

این شبکه واسه هرنوع کار و کاسبی ای مناسبه. شما با بارگزاری یا اشتراک عکس ها، فیلم ها یا مطالب مهم شرکت تون می تونید مخاطبان بسیاری رو واسه خود بسازین. سادگی و دردسترس بودن، اون رو تبدیل به یکی از مناسب ترین شبکه ها واسه هر کار و کاسبی ای کرده.

پینترست (Pinterest)

در این شبکه،هر کاربری، مرز مشخصی واسه خود داره. کاربری که به عکاسی علاقه منده مطالبی مانند عکس و فیلم و متون مربوط به عکاسی رو پست و دریافت می کنه، کسی که علاقه مند به غذا باشه، عکس هایی درباره آشپزی و دستورپخت ها و…

حفظ مرزبندی و دسته بندی در این شبکه شاید کمی پیچیده باشه، اما اگه بتونین خودتون رو در این دسته بندی ها جای بدین، مخاطبان باکیفیتی رو پیدا می کنین.

این شبکه شاید واسه همه کسب و کارا مناسب نباشه، به خاطر این که بیشتر کاربران اون رو زنان تشکیل میدن و محبوب ترین و پربازدید ترین مرزهای تعیین شده اون، درباره مد، ورزش و تناسب اندام، عکاسی و غذا می باشه.

این شبکه علاوه بر اطلاعات در رابطه به برند ها و شرکت ها، اجازه درج اطلاعاتی اضافی مانند نشانی، یا نکات خاص کسب و کارشون رو می دهد.

اگه حس می کنین که کار و کاسبی تون رو طوری می تونید در این شبکه بذارین، از بکار بردنش هیچوقت غافل نشید!

به نظرتون بهترین شبکه اجتماعی واسه کار و کاسبی های ایرونی کدامه؟

 

  • Follow

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *