۶ راهکار عملی برای از بین بردن سردی فروش تلفنی

واقعا هیچی بدتر از این نیس که شما با کلی شور و شوق، روزتون رو شروع کنین و یه تماس تلفنی سرد و آزاردهنده، روحیه اون روزتون رو به هم بریزه!

با آدمایی که به سردی جواب تماس های فروش یا تماس های کاری ما رو میدن چیجوری باید رفتار کرد؟

در این مقاله تلاش داریم تا به ۶ روش، این یخ رو بشکنیم. با ۶ راه حل واسه نابود کردن سردی فروش تلفنی همراه باشین.

۱) تموم سوالات تون رو متمرکز به مشتری کنین

«فروشنده خوب کسی ست که خوب حرف می زند».

اگه شمام بیشتر این طور فکر می کنین، پس همین حالا قید رو بزنین! فروشنده خوب در مرحله اول باید یه شنونده خوب باشه!

تماس های تلفنی شما باید متمرکز بر خود مشتری، نیازها و جواب های اون باشه. درباره خودتون کمتر توضیح بدین؛ درباره مشتری سوال کنین و نظراتش رو جذب کنین. بذارین بدونه که نظر و عقیده اون واسه شما چقدر مهمه.

۲) سوالات بیشتر، اطلاعات دریافتی بیشتر

اگه از شانس بدتون با فردی برخورد کردین که هیچ علاقه ای به بحث نشون نمی دهد و برخورد فوق العاده سردی داره، مهم ترین چیزی که باید در نظر بگیرین اینه که چیجوری می توان از این فرد اطلاعاتی به درد بخور گرفت؟!

این اطلاعات رو می توان با پرسیدن سوالاتی دقیق و منظم، با چیدمانی که بر مبنای علم روان شناسی جفت و جور شده، به صورت به طور کامل با احتیاط از مشتری بدست آورد.

حواستون باشه که سوالات بیخود فقط مشتری رو کلافه تر می کنه. شما در این صحبت نیازمند جمع بیاری اطلاعات، واسه برنامه ریزی فروش خود هستین؛ پس با احتیاط عمل کنین!

۳) هرچه کمتر، بهتر!

وقتی واسه اولین بار می خواهید یه تماس کاری بگیرین، بهترین کار اینه که دست خالی جلو برید! چند برگه کوچیک که تعدادی اطلاعات لازم رو براتون نوشته، فعلا کافی ست. اگه مشتری به ادامه بحث علاقه مند و علاقه مند بود، می تونید بقیه مدارک و مستندات خود رو رو کنین.

در اولین تماس تلفنی تلاش کنین اطلاعات و توضیحات جزیی و غیر لازم رو نگید! شما باید بفهمین که مخاطب من به ادامه بحث علاقه داره یا خیر؟

همه ی برگه هاتون رو در همون دفعه اول رو نکنین! واسه مکالمات بعدی هم احتیاج به چیزی واسه تحریک کنجکاوی مخاطبان تون دارین.

۴) اولین تماس، منتهی به فروش نمی شه!

هیچوقت تلاش نکنین در اولین تماستون همون موقع فروش کنین! در اولین تماس، شما باید:

  • اطلاعات جذب کنین
  • مخاطب خود رو بشناسین
  • یه قرار حضوری سِت کنین

مگه در مواردی که کالای ارائه شده، جنسی ارزون قیمت باشه و نیاز خاصی به برنامه ریزی مالی نداشته باشه.

۵) مخاطب خود رو آروم نگه دارین

هرچه مخاطبی که با اون صحبت می کنین آروم تر و با آرامش بیشتری باشه، دست شما واسه مانور دادن در صحبت هاتون بازتره.

بعضی وقتا پیش میاد فردی عصبانی پشت تلفنه، شما باید تلاش کنین اون رو آروم کنین! هرچند تقصیر شما نیس که اون عصبانی و ناآرامه،  اما در آخر شما به اون احتیاج دارین!

همیشه تلاش کنین صحبت ها و تماس های فروش خود رو با آرامش پیش ببرین!

۶) فایده هایی که مشتری با خرید از شما بهره مند می شه

دو نکته نهفته در هر تماس هست:

۱) چه سودی می برم؟

مخاطب می خواهد بدونه با خرید از شما چه مزیتی بدست می آورد؟

البته بعضی وقتا مخاطب می دونه که چه می خواهد و فقط به دنبال فردی ست که بتونه بهتر از بقیه اون رو ارائه دهد.

در این جا این هنر شماس که در تماس اول فهمیده باشین که چه مزیتی واسه مخاطب شما برتر و وسوسه برانگیزتره!

۲) مانع های سر راهم!

مشتری احتمالی، همیشه از مانعی در سر راهش می ترسد. بازم این هنر شماس که بتونین این مشکلات و ترس ها رو کشف کنین و به اون در این باره خیال راحت بدین. این ترس بعضی وقتا مواردی چون:

  1. بی کیفیتی کالا
  2. بعضی وقتا دروغ گفتن شما
  3. نبود خدمات پس از فروش
  4. و… می باشه.
  • Follow

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *