۹ تکنیک کاربردی برای ساخت یک Call to Action تاثیرگذار

حتما در مورد Call to Action و اهمیت اون می دونین! قبلا هم در مقاله ی چیه به معرفی این معنی پرداخته بودیم که:

CTA یا Call to Action، یعنی دعوت از مخاطب واسه انجام یه کار، که اون کار باعث می شه که مخاطب، با برند شما بیشتر سر و کله بزنه!

ممکنه از اون دعوت کنین که ایمیل خود رو وارد کنه، به فلان شماره اس ام اس بزنه، یه فایل خاصی رو دانلود کنه و…

در این  شما با موثر آشنا میشین. با همراه باشین:

9 فوت وفن کاربردی واسه ساخت یه Call to Action موثر
۹ فوت وفن کاربردی واسه ساخت یه Call to Action موثر

  1. رنگ CTA باید از رنگ Background دارای اختلاف باشه.
  2. اندازه بزرگی واسه آیکن CTA خود انتخاب کنین.
  3. تلاش کنین از اَشکال متفاوت تری از مستطیل استفاده کنین. تا جایی که امکان داره CTA رو به دکمه مثل تر کنین.
  4. تلاش کنین در صورت امکان، فونت Call to Action از فونتی که بیشتر در محتوای صفحه استفاده شده فرق داشته باشه.
  5. جمله ای که واسه CTA در نظر گرفته اید باید روشن و در رابطه به موضوع باشه.
  6. از رنگ های شارپ، رنگ های گرم که نگاه رو به سمت خود جلب می کنه استفاده کنین.
  7. از افکت های گرافیکی مثل Drop Shadow استفاده کنین تا فرق اون با المان های دیگه مشخص باشه.
  8. CTA رو در مکانی جدا و با فاصله از بقیه محتویات بذارین (تاثیرگذارترین محل بستگی به محتوای صفحات داره).
  9. بسته به محتوا و قصدیکه از CTA دارین، می تونید از آیکن های مختلفی چون فِلِش استفاده کنین.
  • Follow