CTA یا Call to Action چیست؟

، یعنی دعوت از مخاطب واسه انجام یه کار، که اون کار باعث می شه که مخاطب، با برند شما بیشتر سر و کله بزنه!

ممکنه از اون دعوت کنین که ایمیل خود رو وارد کنه، به فلان شماره اس ام اس بزنه، یه فایل خاصی رو دانلود کنه و…

CTA، بعضی وقت ها یه تصویره، بعضی وقت ها یه دکمه ساده س!، بعضی وقت ها یه باکس دریافت ایمیله و یا چیزی که خودتون اختصاصا واسه خودتون درست کرده اید.

فقط وب سایت ها نیستن که می تونن Call to Action داشته باشن؛ در واقع، هر نوع از محتوا می تونه واسه خودش یه CTA داشته باشه (و باید داشته باشه!).

فرض کنین در یکی از سخنرانی های خود، از حضار بخواین که با فرستادن عبارت «بازاریابی» به شماره اس ام اس ۸۸۸۸۸۸ (شماره فرضی)، در خبرنامه شما عضو شن.

  • وبینارها می تونن Call to Action داشته باشن.
  • اینفوگرافی ها می تونن Call to Action داشته باشن.
  • ارائه ها (Presentations) هم باید Call to Action داشته باشن.

همون طور که گفتیم، هر وقت از مردم دعوت کردین که کاری رو بکنن، و اون کار، باعث شه که مردم، بیشتر با برند یا محصول یا هر چیزی که مربوط به شماس، سر و کله بزنن؛ اون وقته که یه Call to Action داشته اید.

  • از مردم دعوت کنین که در خبرنامه ایمیلی شما ثبت نام کنن.
  • از مردم دعوت کنین که فلان فایل رو دانلود کنن.
  • از مردم در انتهای مقاله ی خود بخواین که فلان مقاله ی در رابطه رو هم بخونن.
  • از مردم در بخشی از وب سایت تون که درباره ی (مثلا) سئو نوشته اید بخواین که مشخصات وب سایت شون رو وارد کنن، تا وب سایت شون رو از نظر سئو براشون (به رایگان) بررسی کنین.
  • در جلسه دیجیتال مارکتینگ خود از حضار بخواین که از فلان برنامه ی مدیریت شبکه های اجتماعی (که بوسیله شما طراحی شده است)، با (مثلا) کد Sminr12!$ به مدت یه ماه، رایگان استفاده کنن.
  • و…

مخاطب رو تنها نذارین !

مخاطب رو تنها نذارین ! اون خیلی سریع شما رو فراموش می کنه. ممکنه مقاله ای رو از شما بخونه و دیگه به سراغتون نیاد! نه این که وب سایت بدی داشته باشین، یا مقاله ی خوبی ننوشته اید؛ خیر! این طبیعت آدمه. تا حالا چند بار شده که وارد یه وب سایت خیلی عالی شده باشین و بعد از این که کارتون تموم شد، دیگه اون وب سایت رو به خاطر نیارین؟ گیریم که یادتون موند، ولی ممکنه هیچ وقت فرصت نکنین که به اون دوباره سر بزنین!

ممکنه تو یه جلسه یا دوره ی آموزشی فوق العاده شرکت کنین، ولی بعد از تموم شدن جلسه یا دوره، کلا اون جلسه و برندی که اون رو برگزار کرده، از یاد ببرین و برید به دنبال نگرانی های خودتون!

تخفیف واسه اولین خرید

تا حالا به این موضوع فکر کرده اید که به چه دلیل وقتی وارد یه فروشگاه آنلاین می شید، خیلی سریع واسه شما یه پاپ آپ کوچیک میاد که اگه ایمیل تون رو وارد کنین و بار اوله که خرید می کنین، به شما (مثلا) ۳۰ درصد تخفیف می بدیم؟ (و واقعا هم این ۳۰ درصد تخفیف رو به شما میدن).

یکی از اصلی ترین دلایل این کارشون همینه. چون ممکنه شمایی که (از هر طریقی) وارد اون وب سایت فروشگاهی شده اید، از وب سایت خوشتون بیاد و چند دقیقه ای به بررسی سایت بپردازید، اما با تموم خوب بودن اون وب سایت و محصولاتش، ممکنه که (به هر دلیلی) خیلی راحت اون وب سایت رو ببندین!

پس دست کم کاری که اون وب سایت می تونه بکنه اینه که از شما یه ایمیل بگیره و کد تخفیف، به شما انگیزه می دهد تا ایمیل خود رو وارد کنین (و یا حتی خرید هم بکنین!).

CTA واسه ایمیل مارکتینگ

یکی از مهم ترین مسائلی که در ایمیل مارکتینگ هست، داشتن یه بانک ایمیل است. با استفاده مناسب از CTAهای مناسب در وب سایت، شبکه های اجتماعی و… خود، می تونید یه بانک ایمیل هدف دار واسه پیاده سازی کمپین های ایمیل مارکتینگ خود داشته باشین.

منابع:

  • Marketingtechblog.com
  • Hubspot
  • Wordstream.com
  • Follow

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *